Kaotisk helg, igen.


Vad gjorde du på Valborg?  Frågade min väninna förrut.

Jaha, så har man missat självaste Valborgsmässoafton också, fint. Nackdelen med utlandsboendet är att man missar en del dagar som man inte hade undgått i Sverige, men å andra sidan så firar vi destomer konstiga dagar här, som egentligen inte ens är några högtider. Tillexempel torsdagar, fredagar och lördagar.

Fredagen styrde mot Yankees för en afterwork och ett hejdå get together för Sara & Patrik. Var mycket trevligt, och efter att Patrik kommer utdansande från baren med en flaska Absint på huvudet så fick det en helt annan stämning, efter att flaskan 7 minnuter senare var tom. Vi tjejer tog oss i kragen o drog igång tjejfesten som vi hade planerat hos oss på balkongen. Mycket trevligt som alltid när det är fint sällskap. Dock missade jag den lilla detaljen med shotar och att en av mina gäster låg inne och kräktes på min toalett efter lite förhastad konsumering av vin, sprit och öl. Mickan stannade hemma pga hennes trasiga knä och Pereira som dök upp på tjejfesten fick hålla till godo, då han skulle spela match dagen efter. Jag, Sara.S, Anna.Å och My drog till stan och mötte upp killarna. My som propsade på att ta med en vinflaska men inte hade någon öppnare slog sönder vinflaskan, bröt av de spetsiga kanterna och drack ur den. Underbart att det finns folk som vid ett visst stadie kan gå lite längre för att få i sig lite mer. Det förklarade också varför My hade ont i läpparna och i fingrarna igår. Vi hittade Linus o Oskar utanför Mini Ecobar och sedan är det bara ett virrvarr av händelser och märkliga saker. En fin kväll, med lite mycket alkoholkonsumering för oss tjejer, då det bara var jag och My som var still standing efter tjejfesten. Synd dock, för vi borde egentligen också ha dragit hem, fast då hade man väl inte haft så mycket att skratta åt efter dock. Och man skall ju mäta livet i skratt och ta sina beslut efter det. Det märkliga var att vi var ute till 4 eller något, men jag var inte inne på en endaste bar. Eller jo, en bar var jag inne på, men där tog jag bara en öl. Det som är ännu märkligare är att jag alltid hade någonting att dricka i handen, vilket är fantastiskt lämpligt men det ter sig lite märkligt då jag inte kan minnas att jag köpte någonting annat. Kvällen slutar med att jag o Oskar sitter på en kyrktrappa o väntar på våra vänner. Sedan försvinner dem, och vi bestämmer oss för att ha poolparty. Vi stannar vid bensinstationen, köper 5 stycken Pan pizzor och sedan åker vi en lååång väg till Barreiros för att fylla på våra mobiler, vilket vi kunde gjort vart som helst men vi väljer den bankomaten som ligger längst bort, och mest öde. Sen ringer vi Linus o My, och de tackar ja till Polpartyt. Vi sitter i taxin på utsidan dem och väntar. Tillslut får vi svar att dem inte skall komma, och det betyder att vi suttit med en taxameter på nu 20€ i ösregn och väntat i onödan. Dock så berodde det inte på någonting annat än att de båda konsumerat lite väl mycket alkohol. Jag o Oskar struntar också i poolpartyt och vi beslutar oss för att sova.

Lördag och man kan ha mått bättre. Det första jag gjorde var att ringa Sverige vänner för att skrika ut min ångest. Det gick fint, men sedan mötte jag upp Linus, My och Oskar - The Squad för att dränka vår ångest i mer ångestframkallande medicin - öl. Vilket gick fint. My som inte druckit innan 2 dagar i rad satt o blev matad med redbull vodka av Linus för att komma igång igen. Vi fortsatte konsumera öl och senare på kvällen hade jag bestämt att vi skulle ha middag på den Indiska restaurangen. The Squad (lättare att kalla oss det än att räkna upp alla namnen alltid) och Anna, Ponta och fröken Silva. Trevligt, men ett shletet gäng. Sen vare bara att gå på det igen o jag My (som nu gjorde sin första kväll med dag 2 av alkoholkonsumering) och Silva drog till FX o träffade lite folk. Jag ville ganska tidigt skita i det, men vi bestämde oss för att köra, och 32 tequilashots senare med drinkr, vin och öl så stod alla och dansade som dårar. Jävligt kul faktiskt. Jag mådde inte bra en period o tackade för mig, men när jag såg Silva vara pepp som är 14 år äldre än mig så kände jag att jag skulle dansa ur skiten i omloppet, och det gick galant. Hemgång senare o jag tappar min mobil i taxin, lyckas bli utelåst o står o ringer som en dåre på porten tills att en Portugis börjar gapa att jag är crazy, då har jag givetvis stått o ringt på i 20 minuter, spelat ett par låtar med ringklockan och gapat, pekat finger åt kameran men det var inte mina roomies som fick fingret, det var vår granne. Detta händer samtidigt som det spöregnar o jag står utan mobil o utan nycklar. Mickan kom tillslut ner o öppnade, bara att geniet OCKSÅ glömmer nyckeln och det gör att två av oss är utelåsta. Vilket helt jävla genialiskt drag. Emil fick tillslut springa ner o öppna för oss i varjefall o jag fick prata med Calle i telefon undertiden som jag hänger ut genom köksfönstret för att inte störa de andra, vilket var ett brutalt misslyckande då jag är rätt gapig av mig. Hittade dock en micro som står på utsidan fönstret. Emil var för andra natten i rad svinsur på mig för att jag denna gången också väckt honom. I fredags missade jag också att stänga ytterdörren så den stod på vid gavel och med nycklarna i, Emil var Nöjd.

Jag var fan nöjd med en härligt kaotiskt helg, igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0