Stora staden liten & självgoda vakter.

Göteborg är fantastiskt för att det är Sveriges näst största stad. Man ser så otroligt mycket människor som man inte känner. Går på klubbar och träffar nytt folk och skapar nya kontakter. Samtidigt som man får knäppen för att överallt man går så ser man folk man känner. Man kan inte gå in på H&M utan att stöta på minst 4 st som man inte vill träffa och krama. Går man ut så är chansen till 99% säker att man träffar folk man känner sedan innan.
Charmigt att inte veta vem man stöter på under kvällens gång, men lite lite ångestframkallande ändå, när man aldrig vet just vem som kommer fram i discoljuset.

Igår efter min arbetsintervju som jag förresten kammade hem och fick jobbet så shopapde jag lite, för att jag kände mig värd det efter intervjun. Sedan kom Sandra på kafferep och vi drog sedan till Make up Studion för att vi lovat Erica modeller inför sminkningen. Josse kom och vi drog sedan till Lilla London och fick ytterligare tillökning av Pernilla. Vi drack lite vin och öl i lugn och ro och träffade sedan på en snubbe sedan förr (sa ju det) och efter någon timme så dök fler upp som vi kände. Bland annat en vakt som slog sig ner, som vi inte kände igen men som visste precis vilka vi var och berättade gladerligen om allt han sett när vi vart på krogen. Han sa bland annat till mig och Josse; När ni är på krogen, då kan vadfan som helst hända. Ni är alltid så jäkla fulla, och det är alltid galet när ni är där. Han berättade saker som varken jag eller Josse visste, så det lär ju vara rätt roligt att vara vakt ändå. Tur att någon kommer ihåg sakerna. Sedan tyckte både jag och hon att han överdrev en del, och när han drog in för att beställa in en till drink så drog vi. Anledningen var väl att han var riktigt jävla självgod och sa bland annat; Jag är den första ni ser när ni går in på krogen, och den sista ni ser när ni går hem. Och inte för att vara sådan, men jag har ju ett väldigt fördelsaktigt utseende också.

Ja ni förstår att det var ganska outhärdligt. Han kan ha sett mycket roligt, och kan sitta inne på mycket information, men med den attityden så blir det inte ett dugg tuffare att vara vakt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0