OK, Inte helt enkelt alltid.

... Eller för det mesta iallafall.

Ibland kommer jag över bilder, eller tankar eller någon som liknar någon man tänker på. Tänker på oroväckande mycket. Vad betyder det? Betyder det att man gjort fel val, och föralltid kommer tänka på en person, även om man hinner snubbla över någon annan innan? Eller vad är det för någonting som känns när jag tänker på vissa saker. Känns i hjärttrakten, och i magtrakten. Tänk om. Tänk om, tänk om. Tänk om man gjort så, tänk om det fixat sig då, det kanske hade gått bättre. Var det någons fel? Var det inte bara så att det aldrig skulle gå? Är man kanske över det, bara att man inte vet hur man hanterar situationen? Nu blir jag förbluffad över mina egna reaktioner, det stämmer liksom inte överens mellan hjärna och hjärta längre. Har det någonsin gjort det funderar jag över nu? Har man bara låtit bli att tänka och känna? Varför blir jag så påverkad av sådant jag trodde jag var gammalt och förbi?

Man borde väl sluta tänka om nu. Svälja känslorna, eller låta de blekna bort. Det som var, det kanske var och man gör sig nog en tjänst att inte tänka på det. Men det är vissa dagar, vissa nätter, vissa stunder som man kommer ihåg dofter, skratt, känslor. Kommer över det gör man ju alltid tids nog, men kommer tankarna någonsin försvinna? Okej, det är inte alltid det är enkelt för hjärtat, men jag hoppas liksom säkerligen en miljon andra varjedag att det inte är på riktigt, att man kanske, kanske känner såhär för att man inte kan se det man tänker på. Det kanske är en illusion. Jag vet inte längre om jag hoppas att det är så att det är en illusion, eller om jag faktiskt hoppas att det är påriktigt. Hur det än är, vad det än är. Så i dessa fall, så är det inte alltid helt enkelt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0