Klassfest

Lördagen då ja, och vi kommer oss ut på stan. Jag är så väck och trög att det kan inte ha varit helt lätt för Pernilla. Shoppar lite och möter upp Sandra och sedan Josse för lunch på Vasastan. Sedan hem o på med vinet och upp piffning, då vi skall på Klassfest med gamla klassen från gymnasiet. Kilar till Lilla London för lite bärs och uppladdning och sedan möter vi gänget på El Corazon på Avenyn. Supertrevligt med middag och dricka och många skratt och minnen. Tillbaka till Lilla London, då Flygarns Haga var fullt av Barca och United fans, och det spöregnade ute. Vidare till Excet sedan för dans och shots. Jag och Pernilla kan verkligen inte bli berusade och shottar en del.. samt beställer starka drinkar helatiden. Dock så är drinkarna inte så starka som vi vill ha dem, så en bartender ger sin tid till oss och blandar starka drinkar till oss och bjuder på provshots. Problemet är att efter
3:e drinken är vi fortfarande inte nöjda och ber honom göra en superstark drink. Han varnar oss för att den kommer bli väldigt stark. Vi håller tummarna, och smakar på en drink som inte smakar ett uns alkohol (vi från kusten vill ju att det smakar lite sprit och inte bara blanddryck och koncentrat) Vi ber honom tillsätta mer alkohol. Snubben lackar, tar våra drinkar och häller ut dem framför ögonen på oss och säger till resterande personal bakom disken att vi inte är tillåtna att beställa där. Jaha, portade från baren på Excet. Vilken eloge. Och inte ens för att vi var fulla eller otrevliga. Komiskt.

Drar till en annan bar och shottar istället. Senare drar vi hem, nyktra. Trodde vi iallafall då, för när vi kom hem så var jag fan döfull och däckar direkt. Varför kan man bara inte ha lite mer tålarmod o låta alkoholen gå ut i blodet innan man går hem och tror att alkohol inte gör en full längre? Idag har vart en lugn dag och jag har spenderat den i min matchande nya, supermjuka joggingdress. Sedan gick vi en promenad i regnet. Så himla härligt. Avnjutit lite tacos, och pernilla har nu gått till jobbet. Själv drar jag mig till sängs snart, då jag har arbetsintervju imorgon vilket skall bli jätteintressant.

Så ligger det till. Hoppas ni gratulerade era mödrar idag på deras dag, och om det nu är måndag när ni läser detta o glömde bort det, så kan ni alltid ringa dem nu och säga grattis, eller bara något fint ju, så blir de glada!


Peace



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0