Fylle SMS

Jag har onekligen fått gåvan att utnyttja min mobil i högsta grad felaktigt efter alkoholkonsumtion.  I helgen var jag tvungen att låta bli att fylla på mobilen, för att inte sms:a. Fungerar fint. Nej men faktiskt, så fylle sms:ar jag inte i lika stor grad i Sverige som jag gjorde i Portugal. Har inte gjort det än faktiskt. Kanske har man fått styr på sms fingrarna ändå? Man skall aldrig säga aldrig, för imorgon är det ju fredag, och sedan lördag. Men jag skall hålla huvudet högt. Dock så hajjar jag inte problematiken med fylle sms. Tar folk illa vid sig? Får jag ett fylle sms så står det oftast: Skall vi ses? Och visst att dessa meddelanden trillar in vid sena timmar, men ändå. Det finns ett Ja eller ett Nej att svara på det. Och står det någon kärleksförklarning, ja då tar man det som man vill. Smickrande, eller någonting som man helst hade sluppit veta om. Men det är ju så det är. Jag gillar ändå sms på fyllan. De behöver inte alls vara grundade i någon som helst sanning, men det är ju någonting som man vill skriva, och skriver det. Rätt gött ändå. Sen är det mottagaren som bestämmer hur de skall ta det.

Sen kanske andra blivit drabbade mer av mina sms. Ibland har jag tyckt att det vart så korkat att jag funderat på att ge upp min relation med människor. Orka hålla på såhär. Radera numret fungerar. Fungerade tills att jag blev påmind om att jag kunde numret utantill. Haha, åh. SMS alltså. Fina grejer. Särskilt efter 24 på natten.

Igår så snackade jag med en gammal vän av det manliga könet. Vi har inte träffats på 4 år typ, men har väl en liten historia bakom oss. Vi har en bra gemensam tjejkompis, men som han aldrig hör av sig till. Jag och han snackade om att vi skulle dra ihop ett gäng och dricka lite vin. Kl 2 inatt fick min väninna ett sms av honom, där han frågade: Vin ikväll? Hon ringde nu och förklarade att det är för att han ville ha tag i mig, och vet att jag och hon är nära vänner, och han trodde väl att hon skulle dra med mig ut då. Så kan man ju också göra. Fyllesms:a genom andra personer, klockan 2 på natten. Vad skulle hon göra då? Ringa o väcka mig och dra med mig ut på vin med denna man?

Tror inte det. Ibland måste män slipa på sina taktiker. Jag borde öppna en sms skola. Tror det skulle vara en fin idé ändå. Do, and dont gällande SMS. Nej, då hade nog inte världen blivit ett bättre ställe att leva på. Eller så hade den det, då jag inte skickar några hatiska meddelanden efter alkoholkonsumtion. Inte i nyktert tillstånd heller för den delen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0