Facebook thumb



Haha, ibland allså. Jag stirrar på facebook ett par gånger om dagen. Varjegång så säger eller tänker jag Fy satan vad Facebook är tråkigt och meningslöst. Det går någon timme, och sedan är jag inne igen.
Nu precis innan jag tänkte möta John Blund i ett hett kärleksmöte så kollade jag igenom news feed på Facebook. När jag nått botten av allt meningslöst dravel som folk skriver, kommenterar och gillar så skrollar jag upp igen. Ser en kommentar jag skrivit, skrollar ner igen, och ser ett like, som jag tryckt. Jag blir helt till mig och börjar räkna. Kommer upp till oönskade antal av Likes och kommentarer. Jag förstår inte hur det går till. HUR kan jag ha så mycket att kommentera på när jag tycker att det är tråkigt, och HUR kan jag använda den där förbannade tummen upp, som jag onekligen avskyr? Det är för mig en gåta, för jag registrerar inte ens att jag kommenterar längre, desto mindre tumjäveln. Jag är nu övertygad om att Facebook kör samma sak som de gjorde förr på drive in bioar. De slängde in en colaburk i någon millisekund i filmerna, så att man inte hann reflektera över det, utan endast hjärnan registrerade bilden snabbt, och alla blev sugna på cola och gick och köpte. Detta är dock olagligt, men om man får Justin Timberlake i filmen om facebook, så kan man nog fixa till sig en Like-tumme i någon millesekund när man väl är inne på facebook, som gör att man kör tummen upp i rena farten och rent febrilt gillar och kommenterar allt man kommer över. Det är den enda logiska anledningen som jag kan finna.

Förresten. Googlar man Facebook thumb på pictures, så får man 97 700 000 träffar. Det är alltså 66 800 000 fler träffar än om man googlar pictures på Barack Obama. Borde man bli bekymrad ? Och en sak till, det var ett barn som nyligen blev döpt till Facebook i Egypten. Så jag tar mig friheten att svara på min egen fråga här över. Ja, man bör bli bekymrad.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0