Det kommer alltid finnas en ny Bin laden.


Osama Bin laden är död. Vad känner man efter en sådan sak? Lättnad, glädje, rättvisa ?
Det enda, jag känner är fan rädsla, och jag känner att jag är arg. Inte arg för att han är död, det spelar inte mig så stor roll egentligen, men arg för att denna informationen har kommit ut. VARFÖR kunde de inte bara hålla käften om detta ? De kunde ha skjutit honom, och sedan knipt om det. Nu, kommer det bli så att det blir en ny attack, eller något annat som är ännu värre. Skjut gubbafan, men berätta det inte.

USA Kallar det rättvisa. Jotjena. Rättvisa ? Detta är den högsta jävla graden av orättvisa som kan uppnås. Amerikanska soldater dödar civila i deras land, det utbryter krig, de smäller World trade center, USA smäller hela jävla afghanistan och sen efter 10 år så dödar de Bin Laden. Jag undrar, vad som händer nu. Det är ju inte att de på den andra sidan världen ger upp nu när deras ledare dödats av Amerikanska Soldater. Det kommer Alltid att finnas en ny Bin Laden. Oavsett för och efternamn så kommer det finnas en för och eftergångare. Och vilka är det som drabbas av detta då? Jo, det är hela USA, precis som hela Afghanistan. Även om den amerikanska befolkningen känner trygghet just nu där de står i sina vit,blå,röda kläder på torgen o hoppar, så kommer det nog inte dröja länge tills ett direktsent hot kommer ut, eller någon annan attack.





Kunde de inte bara hållt käften om att de dödat honom. Inga bevis på att han var död, dvs ingen hämnd för hans land, och ingen hämnd mot USA. Smart att knäppa hjärnan, men det finns en del fler. Osama Bin Laden har förövrigt 24 barn. Vilket är ganska imponerande men också lite småläskigt, med tanke på att jag antar att de delar samma åsikter som deras far gjorde. Jag tycker detta kriget är töntigt, hur tabu det än är att säga så. Det är ett öga för öga, tand för tand krig och jag får rysningar av tanken på hur många som nu kommer drabbas av att de tog ner Kungen på brädet, och hur många som kommer drabbas när de tar ned den andra kungen. USA:s president Barack Obama.

Om inte USA vetat att Bin Laden blivit dödad, så hade de kanske inte känt sig trygga när de trott att han sprang runt där ute, men det hade handlat om vad de trott. Inte som det är nu, när de faktiskt är otrygga. Man tar inte ner en ledare ostraffat, det gör man inte. Och det är ju USA, landet av möjligheter riktigt medvetna om. Så nu, 10 år senare efter 9/11 så kan dem börja känna sig otrygga igen. För nu kommer det hända något.

Som sagt, ta ner gubbjäveln, men håll käften om det, för det hade inte någon vetat om han var död, så hade man inte kunnat reagera på det. Varken positivt eller negativt.



Schackmatt Amerika.


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0