Spektakulär helg



Vilken spektakulär helg.
Garvat så jag har träningsvärk i magen. Har också träningsvärk då vi vid 5 tiden i söndags morse körde armbrytning jag och My. Blev lika som tur var. Jag och Jeppe körde vid 4 tiden, blev också lika.

Började med att jag och Mickan sparkade in mig i lägenheten och förtärde vin i Torsdags. På fredagen gick vi efter jobbet och handlade Piratkläder Jag, Mickan, Anna och My. Sedan gick vi till FX och drack någon öl, käkade, väntade på Simon som hade sin sista arbetsdag och sen drog vi hem till oss och drack vin, och hade tjejkväll. Lika skoj som alltid. På lördagen gick vi upp vid 06,30 och klippte sönder t-shirtar, målade med svart kajal runt ögonen, klistrade på fejk tatueringarna (gjorde en stor ros på armen, sjukt ball faktiskt. Slängde också upp en på halsen, som came out pretty lame dooh) fixade bandana och satte på oss våra fuuula smycken som vi inhandlat. Sen traskade vi ner till Ravioli kl 08:00 och käkade frulle och drack öl. Jag och Mickan såg ut som 2 hårdrockare, så det var lite fail. Sedan var vi i hamnen och besteg piratbåten kl 10,30. Alla var utklädda förutom Anna o Ponta, då Ponta hade tappat bort sakerna Anna köpt, under natten. Hehe. 

Jag kickar igång båtresan med att sitta på golvet med huvudet mellan benen, hållande för öronen, med stängda ögon, solglasögon och en luva i 90 minuter. Så SATANS sjösjuk var jag, och antagligen lite bakfull också. När vi sedan stannade ute på havet och vi skulle bada så blev det okej, och jag spenderade hemresan på 90 minuter vaken och alert. Nya killen var med också Mr Möller. Gillarn. Kul typ. 

Efter detta så traskade vi till Tonys och drack öl i solen och käkade mat. Sen hem en kort sväng för att sedan bege sig ut igen och mötas på FX i vanlig ordning. Där jag efter en halv öl var med om att en fluga flög in i käften på mig, och jag kände den i halsen, vilket framkallade kväljningar, och efter några sekunder av hemska tankar om vad flugan i halsen höll på med, så sprang jag upp o kräktes. Good times. Sen vare shots och andra drycker i flytande form som tog flugans plats i mun och hals. Var länge sedan jag sitt-dansade så mycket. Vi ägde fan stolarna på FX! 

Lucas o Jeppe är ju två nya stjärnskott som var med. Vi hetsade Lucas att gå fram till Banhof som är våra bittra konkurrenter inom telecom branshen och han gick dit, med sugrör i munnen och i näsan och frågade med en lite lätt efterbliven ton om de möjligtvis hade sugrör. Han fick sugrör. Efteråt försökte vi få Jeppe att dra dit och fråga om de sett en kille som frågar efter sugrör, och att om de ser honom absolut inte får ge honom sugrör då han stoppar upp dessa i näsan osv. Jeppe bangade, men vi garvade gott åt sköningen Anna som satt med Shotglas runt ögonen och smilade. Hilarious.  Efter FX så drog vi vidare till någon Ponchabar och drack Tomatponcha som Mickan sa var "ganska god". Där tröt mitt förtroende för mickan, då ponchan smakade krossade apelsinskal alltså riktigt beskt.

Träffade en arkeolog också som jag försökte trycka på information om Dinosaurier. Egentligen så jobbade han på ett labb och analyserade alla saker som blev uppgrävda, och hans specialinriktning, vilket han tyckte var det mest intressanta var Järn och Metall - hur i helvete man nu kan finna det intressant. Men han kom ju från Norrköping ch flyttat till Kiruna. Vilket säger en del. Jag låtsades som om det var dinosaurier han höll på med och fortsatte fråga massa saker han inte kunde svara på. God man detdär.

När klockan var 4, så ringde My och kollade vad vi gjorde. Hon hade valt chillkväll med Starwars (jaa... ) framför oss, men kollade sedan vart vi var. Vi var ju i närheten så hon kom förbi i joggingdress. Sen kom hon med det otroligt genialiska förslaget att vi skulle ta en drink på ett annat ställe, jag hon och Mickan. Så vi letade upp ett ställe som var öppet till halv 5, och där satt vi tills klockan blev kvart över fem.. eller om det var sex?

Jag var i säng kl 06:20 iallfall. Så jävla ungdomligt. Fyfan vad jag har skrattat i helgen. Jag vet inte vad jag skulle tagit mig till utan My o Anna. Vid ett tillfälle i torsdags så kallade jag dem för mina riddare.. vilket antagligen gör mig till den töntigaste i gruppen.

 





Kommentarer
Postat av: myyy

"vilket antagligen gör mig till den töntigaste i gruppen." Can't argue there ;) <3

2011-03-28 @ 18:13:00
URL: http://dekloniamy.blogspot.com
Postat av: Linn

haha ååh! önskar jag var där!

2011-03-29 @ 10:28:35
URL: http://linnsjokvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0