Julfest, rabatthäng och brutna ben.


Jag tror bestämt att jag missat berätta om vår Julfest med kontoret nu senast. Som på alla företag så är det alltid Julfesterna.. tja festerna med kollegorna rent generellt som spårar ur och det blir totalt jävla sjövilt. (Något säger mig dock att Arlas personalfester inte är så galna. Känns bara inte så värst vilt med tetrapack och mjölk liksom)

Hur som haver. Golf står på Schemat och vi alla skall upp till Paleiro Golf för att svinga klubbor. Jag och My bangar golfen och tar en taxi upp senare då jag måste fixa klart bordsplaceringarna och korten innan. Sen var vi väl inte sådär jättepeppade att gå in och förnedra oss officiellt det första vi gör på Julfesten heller, så det var inte ett alternativ vi nappade på. När vi är uppe så käkar vi middag allihop, jag fick det perfekta bordet och alla trodde jag hade bestämt mitt eget bord vilket jag nekat till, men ju mer jag tänker på det desto mer logiskt är det att jag bestämde placeringen för mitt bord. Synd att jag har drabbats av alzheimers light, och inte minns vissa saker.

Vi kollar på Lussetåget och garvar oss igenom detta, för att sedan mingla runt och se på när våra kollegor som vanligt blir stupfulla och avslöjar diverse saker och är allmänt stökiga då, precis som det skall vara. När alla fyllt champagne och shot kvoten så hoppar vi in i den stora bussen och blir körda till Molhe

Vi blir infixade bakvägen och får gå alla våningar upp i en jävla ståltrappa med klackar istället för att ta hissen upp. Vi dricker mer i vanlig ordning, även om inte en endaste person behöver det, och sen skall jag och My gå på toaletten. Det är ganska små toalettbås (dock urtjusiga), och det är nog svårt att rymmas fler än 2 pers i ett av dem. Jag och min vän skall iallafall gå samtidigt som vi alla kvinnor skall efter lite procenthaltigt i oss.

Jag går på toaletten, doing my thing och sen när jag är klar och fått på mig kläderna på rätt plats så halkar jag och snurrar ett kvarts varv i luften och landar med revbenen mot toalettkanten, för att sedan snyggt glida ned och kilas fast mellan toaletten och väggen på en snedvriden axel. Jag skrek, och My skriker till och skall springa fram och hjälpa mig givetvis. I samma rörelse som hon sätter ned foten på marken så halkar hon också, och slungas mot väggen och hamnar PÅ mig och kilas därför också fast på något vänster mellan toaletten och väggen.

Hon kan inte ta sig därifrån, och jag ligger i ett litet dåligt läge att make a move så efter en stund så lyckas Myran kravla sig upp på det såphala golvet och dra upp mig också. Vi kan inte tro att det är sant, att detdär percis hände och går skärrade ut från toaletten direkt till baren. Jag behövde döva min ohyggeliga smärta med shots, och My också kan jag tro. Vi dansar lite, dricker lite mer och sedan är det dags att gå hem. Vi ställer oss i kön för att stämpla ut (orkar inte dra mohles system igen, ni som inte vet får googla det eller läsa ett inlägg jag skrev för länge sedan här, så fattar ni). Efter att ha pröjsat så skall vi gå ut och vi går trofast sida vid sida jag och My. Snuddar runt hörnet, Tro inte i helvetet att lilla Myran har missat rabbaten som är konstruerad 2 meter ner under trädäcket, och klivit rakt ner där, och fallit hejdlöst ner i jorden.

Jag måste säga att det är inte varjedag som man ser sin vän ligga i Julfestkläder, superfin 2 meter ned i en jordig rabbat, när det går, dansar, minglar folk precis bredvid. Fick dra upp stackarna och sedan fick vi hjälp med att få upp hennes saker.

Jag vaknar på soffan mitt på dagen, och kan inte röra mig. Kan inte lyfta högerarmen, eller sätta mig upp. Får fram mobilen ur väskan och ringer pappa och skriker Pappa förklarade att det nog inte var en stroke, och att jag skall försöka resa mig upp när han är i luren. Jag börjar gråta av smärtan, men kämpar på och halvsitter tillslut upp. Han konstaterar att revbenen är av. Jag konstaterar samma sak, efter att under 4 veckor inte kunna sitta ordentligt, skratta, hosta eller andas normalt.


Det var dagen då jag gick på julfest, kilades fast mellan toaletten och väggen, drog min axel urled, bröt mina första ben och My trillade ner i en rabbat inför en hel nattklubb.




Good times.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback