Lillasyster vuxen


Mina kompisar har alltid sagt om min Lillasyster "Hon kommer bli precis som du". Jag har allltid sagt "hon kommer inte bli som mig, hon är det enda hoppet för framtiden i vår familj."

Hokus pokus simsalabim.
Tjejen blir ett yrväder , en sjövild tjej med alla bollar i luften. En tjej som dricker allt, som känner alla, som vet allt och som har ordet Fest på tungan dygnet runt. (Påminner kanske om någon nu när jag ser det såhär svart på vitt) Hon är snäll som fan, rolig som få och så sjukt vettig, men ingen kommer märka det. Inte på några år iallafall, och jag hoppas inte det är försent då.

Jag har försökt att få henne att förstå att det ryktet hon skaffar sig nu, det kommer hon inte kunna tvätta bort. Aldrig någonsin. Så have fun, fuck what other people think, men gör det med klass. Det är väl vad som är nackdelen med att komma från Smögen-Kungshamn. Du är den som står i rampljuset, men du är också den som frukten kommer kastas på. Du är cut open, dygnet runt. Det finns inget privat där jag kommer ifrån. Alla vet vad jag gör, vad jag tycker, tänker, vart jag är, vem jag ligger med, vilka mina föräldrar är, och vilka deras föräldrar är. Charmigt till en viss del, men väldigt påfrestande resterande av tiden.

Idag fyller min Lillasyster Josefina 18 år. Arton år. Det betyder att hon idag är vuxen - på pappret förstås Ingenting annat bör tilläggas där. Det finns förmycket att säga, in good and in bad givetvis. Jag må vara hård mot henne, men jag vill så satans jävla gärna att hon skall få en fin framtid, att hon inte skall skita i allt som hon innan skitit i, att det skall bli BRA för henne. Att hon inte skall göra samma misstag som jag gjort, även om hon tycks se det som lockande att göra det. Gör inte det jag gjorde, så kommer du att bli kick ass Storasyster x 1000.

Jag fick ett sweet life, jag har alltid haft ett sweet life. Men saker jag gjort, och varit med om skulle jag kunnat klara mig utan. Visst att jag lärt mig en del, men det är inget man har nytta av. Stay away from idiots and stupid men så kommer det gå bra. Och - var inte så jävla naiv och om folk inte är shyssta, nej men skit i dem då, för de är inte värda ett piss, and they will come around anyway. Om du vill ha dem då förstås.

Jag hoppas verkligen att hon får en sinnessjukt bra födelsedag, jag ringde henne precis och hon var lugn som en filbunke. Jag minns min egen 18 års dag. Med 50 gäster i stort partytält på gräsmattan, med massor av öl och vin. Jag och min kära tvillingbror hade våra fylletal, och det var så satans fantastic. Lätt bästa ever.

Hoppas min fina syster får det också. Jag älskar henne så mycket, så mycket. 



Grattis och Hurra Fina.








      


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0