Im out

Fysatan vad trött jag är. Det är inte klokt. Det känns som om all energi går åt att ta mig upp ur sängen på morgonen, och sedan är det en lång kamp mot fysiken tills att jag trillar ner i sängen igen. Vet att jag mådde finfint här om dagen. Men nu.. nu är det segt alltså. Fysiskt trött. Inte psykiskt, jag är pigg och tänker klart o allt sådant (I den mån som jag någonsin tänkt klart vill säga) men kroppen. Goddamnit. Jobbigt att lyfta armen, jobbigt att skriva detta. Jobbigt att flytta pupillen höger, höger, höger, efter varje ord jag skriver.

LAME har fått en ny innerbörd. Det är jag, personifierad för tillfället. Skall kutta ner på kaffet också (dvs kutta ner från ca 22 koppar om dagen, till nada, zero, zipp.) Blir en stor omställning denna veckan, men det kommer bli kul. Gillar att göra sådanahära saker. Utmana mig själv. Och att sluta med Kaffet och med Cola Lighten, det är en utmaning som heter duga. Dock.. så köpte jag Diet coke igår och drack när jag kikade på Weeds. Köpte också Tremoços som inte alls var goda men det hindrade ju givetvis inte mig att maniskt slänga in en efter en i brödintaget.

Efter jobbet.. jajuste ja, jag sitter på jobbet. Skulle hit o jobba lite tänkte jag, men jag o.r.k.a.r inte. Skulle behöva ringa pappa en sväng, och resterande familjemedlemmar förutom mammma som jag talar med typ 3 ggn om dagen, men samma sak där - jag ORKAR inte. Märkligt ändå hur en veckas detox kan göra såhär mot kroppen. Det känns inte riktigt rätt att jag skall känna såhär efter så kort tid. Känns som det inte borde vara så stor skillnad. Den största skillnaden är väl dock att jag inte dricker alkohol, inte diet coke (förrutom undantag) och att ja.. jag inte äter annat är grönsaker och frukt. Kul liv känner jag och tittar ut. Det är sooool, mycket sol och varmt. Har Shorts och T-shirt på mig. Men mina ben kommer inte orka bära mig ut till terassen. Synd att testa känner jag, ifall jag inte kan ta mig därifrån sen. Justeja - efter jobbet så skall jag och My ta en fika. Softish. Hon lär få hälla i mig det jag nu dricker.

Fan vad jag gnäller. Nu skall jag ta en kopp te.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0