Bantning

Ja, ni såg vad det stod. Bantning.

Detta är ett riktigt nödvändigt alternativ noterade jag igår eftermiddag när jag gick förbi spegeln.
Stannade och glodde på något som tycks ha utvecklats under min haka, i exakt samma hudton som min haka. Nämligen en dubbelhaka.  

Nog att jag visste att jag inte levde ett hälsosamt leverne, och inte har gjort det de senaste 10 månaderna ungefär, men jag trodde ändå inte att det skulle bli SÅ illa som det faktiskt blivit.

Undertiden jag noterar min dubbelhaka, så noterar jag också att jag tuggar på något. Jag står nämligen och käkar kakor, medans jag bryter ihop framför spegeln. Hur sjukt är inte det? Jag sörjer för att jag ser ut som barbapappa, och detta gör jag genom att maniskt trycka in kakor i munnen medans jag iakttar min haka, som nu har blivit plural. Hakor.

Nu skall jag fan banta alltså. Mia sa något om att Kissie går på barnmat. Kan ju vara en idé kanske. Dock vet jag inte om konsistensen av nermald lax och potatis är någon succé. Får väl hålla mig till Colalight och kanske någon pulvergrej igen. Jävla alkohol. Jävla icke existerande ryggrad, jävla väder som tillåter att man alltid kan dricka, jävla vänner som alltid vill dricka. Jävla fan.

Hej på er!

/Hakan Kakan



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0