Au revoir l'hiver


Längtar till våren. Igår längtade jag till Vintern. Men nu, så längtar jag till våren igen. Våren i Sverige.
Vill sitta ute med massor kläder och dricka vin på nyss upptinat gräs, och låtsas som om det är varmare än det är. Det är aldrig varmare än det är i Sverige. Det är bara vi som hoppas så mycket.

Jag har verkligen en saknad efter Sverige nu. Vet att jag kommer tröttna när jag väl slår mig till ro igen, men så är det. Då får jag väl resa vidare igen då. Nu har jag bott i Portugal i 3 år. Tre år. Jag älskar det. Älskar att gå upp på morgonen, gå till jobbet. Älskar mitt jobb, mina kollegor, mina vänner, dagarna efter jobber, helgerna, omgivningen, naturen, havet, blommorna, bergen, allt vi hittar på. Men gud vad jag saknar min familj och mina vänner. Jag har en miljon etthundratusen vänner här. Men av dem, så är det kanske 5 st som jag känner så fruktansvärt mycket för, som påriktigt, i vått och i torrt är mina vänner. Fem stycken bra vänner, är inte fy skam att snubbla över på en ö.

Nu behöver jag Sverige. Familj, gamla vänner och ett fint Göteborg. Våren i Göteborg är det finaste som finns.
Våren och Göteborg är det finaste som finns.. Okej, jag har inte varit i Paris än. Jag tror det kan vara rätt så förtjusande det också.







Kommentarer
Postat av: Linn

När har du tänkt dra då? har du bestämt nåt?

Puss

2011-03-19 @ 15:19:46
URL: http://linnsjokvist.blogg.se/
Postat av: SJK

Hej Sporty! Det blir nog Maj för mig. Synd om ni kommer i Juni, men vi springer väl på varandra i Svearike kan jag tänka mig, och hoppas :)

2011-03-19 @ 16:49:30
URL: http://sarajardim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0