Välgörenhet i vardagen


När man bor i stan så bidrar man ändå ganska mycket till välgörenhet dagligen. Eller a, mycket o mycket..

Man köper en produkt på Ica som bidrar med några ören till världens barn, man köper någon pin för att stödja cancer, man skickar ett sms till någon gala och man bidrar ju till miljön med att åka spårvagn varjedag.
Idag har jag tex. tagit ut pengar som det gick några öre till... eh, nu kommer jag inte ihåg vart det gick men det var någon bra sak iallafall, och så har jag köpt en t-shirt som är från Kollektionen Fashion for AIDS. Och jag har skänkt mina växel pengar till Rädda barnen. Det är vad jag vet iallafall, sedan finns det nog andra saker jag gjort också. Förra veckan köpte jag en hel kostym o ett par skor för en annan grej som H&M har, som går till Naturen och till företag som håller på att bygga upp den. En Faktum köper jag ganska ofta när jag har en 50 lapp löst, och för någon vecka sedan så köpte vi en mustaschkampen pin som går till Cancerfonden. Köper papperskassar istället för plast, och det går till WWF. Det är ändå en del välörenhet i vardagen som man inte ens tänker på. Dock alldeles förlite. Bör bli mer, och fler bör bry sig. 15 öre är inte en hel del. Det är så lite pengar att de snåla inte ens kan säga "många bäckar små". Skänk lite pengar när ni kommer över det, det behöver som sagt inte vara stora summor, men bra saker. Eller välj ekologiska varor, miljömärkta och helt enkelt bra saker så bidrar du ändå en liten del till en bättre värld. Det är vad min mamma säger iallafall. Har också skänkt några kronor till Coca cola, när jag köpt ett par burkar Cola-light idag, som jag dock gör typ varje dag.. men det kan ju dem behöva. En slant eller två i kassan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0