Fördjupning av gårdagens bravader.


Alltså.. igår. Mitt inlägg på bloggen vid 6 imorse, mina fyllesamtal till Knappen & Hakim på NRJ vid 7 tiden, mina fyllemail och mina jävla satans fyllesms som fuckar ur och blir så satans märkliga. Lovar saker jag inte ens vill lova, eller som jag ens funderat på när jag vart nykter. Men. Herrejävlar vilken dag det var igår. Det var helt otroligt händelserikt, och jag har i inlägget inatt inte förklarat det på bästa sätt, det är värt en bättre insikt i vad som hände egentligen. Så, jag skall förklara lite mer ingående gällande vissa saker. Mycket för att strukturera upp för mig själv också.

Vi var på samma ställe som Glenn Hysén, sedan drog vi därifrån. När vi sedan blivit lite fullare så ville vi hänga mer med Glenn, men orkade inte gå tillbaka till stället och kolla om han var kvar. Så, vi tar fram numret till restaurangen, Pernilla mutar mig med en Tequila och jag ringer dit. Jag kunde ju inte säga "Hej, det var vi som var med Glenn förrut på er restaurang o undrar om han är kvaaar, för vi är möjliga stalkers"
Så, jag bestämmer mig för att låtsas vara en av Glenns söner Tobias för att få reda på om Glenn är kvar eller inte.

-Restaurang Istället
- Ahmen tjena, det var Tobbe Hysén här. Jag undrar om farsan är kvar hos er?
- Ursäkta, vad sa du nu?
- Jo, det var Tobbe Hysén här och jag undrar om farsan är kvar hos er, han svarar nämligen inte på mobilen.
- AH! Glenn då va?! Haha.
- Höhö, just det, Glenn ja.
-Han gick faktiskt precis, men han gick till det stället över gatan, så gå dit!
-Ahmen gött, då drar jag dit då. Ciao!

Alltså, så lurade jag servitören att tro att det var Tobias Hysén som ringde och frågade efter sin pappa Glenn, fast det i själva verkat var en halvfull 21 åring som tycker Glenn är het och gärna skulle vilja spendera lite mer tid med honom under kvällen. Detta finns också dokumenterat på film.

Jag kom också idag över ett ca 10 min långt telesvar som är inspelat från Pernillas mobil då hon råkat ringa mig, och detta händer när vi går på Avenyn och talar så otroligt bra om oss själva, och skrattar och skriker Glenn, glenn, glenn. Sedan hörs det när vi går förbi snubben som Pernilla låg med, och när folk går fram och får tändare och cigaretter av oss. Det hörs också att jag faktiskt var ohyggeligt otrevlig mot Stockholmarn och att jag i början av inspelningen säger "Alltsåå... jag tror inte jag tänker ligga med bartendern"

Det skumma är att Pernilla råkar ringa mig, vi går bredvid varandra, antagligen armkrok som vanligt och jag hör inte ens min otroligt omoderna ringsignal utan polyfoniska toner. Men detta är verkligen guld värt, det är en riktigt bra ljudinspelning och man hör verkligen i vilket tillstånd vi är i. Storhetsvansinne möter fyllekåt som möter aspackad. Klockrent.


Kommentarer
Postat av: maddis

Fick du tag i glenn då? :p

2011-07-01 @ 09:13:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0