Red


Jag har färgat mitt hår rött. Alltså, inte som jag hade innan med lite röda skiftningar utan nu.. rött. Verkligen rött.
Ibörjan höll jag på att svimma när jag såg det. Men nu, nu gillar jag det faktiskt. Det är verkligen så himla rött. Känns som om det skulle kunna ha en tendens till Paramore-fjortis-vi-älskar-edward-rött. Men, mjae. Det är fint. Tror jag. Haft det en dag förvisso, och det är nog en vanesak.

Jag och brorsan har suttit och kollat på tatueringar idag. Jag är rätt säker på korset på underarmen jag tänkt göra. Gillar ju kors. Inte för korsets skull endast - för det är jäkligt snyggt med kors. Men också för att kors symboliserar så mycket bra saker. Inte inom en kristen genre, utan mer.. tro hopp och kärlek. Det är viktigt. Underarmen har jag varit sådär skeptisk till förrut, men nu känns det bra. Det är 2011 och ja, jag kan fortsätta ha kavaj och blusar även om jag har ett kors på armen. Jag är övertygad om att det kommer bli fint. Den skall sitta längst upp på överarmen också, så den kommer inte vara nere vid handleden. Jo, men det blir hur bra som helst. Brorsan skall skaffa ett par jäkligt coola oldschool tatueringar. Döfräckt. Jag tror jag håller mig till mitt cleana kors, och texten som jag skall göra någon annanstans. Blir bra det. Hur bra som helst till och med.


Nu skall jag gå och lägga mig. Jag skall sova bredvid mamma. Har sovit så otroligt oroligt de senaste veckorna, så känns så otriligt skönt att ha henne bredvid mig på natten. Nu är klockan 00:36 och det är fortfarande inte mörk himmel ute. Ljuva, ljuva sommarsverige.



Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0