Midzummer 011


Har haft den mest fantastiska midsommaren detta året. Den har innehållit ALLT som man vill att en midsommar skall innehålla. Jag är så jäkla dönöjd!

Torsdagen så ringde det från Norge o jag trodde det var Cajsa som ringde. Missade samtalet o ringde upp. Det var inte Cajsa, det var Jonas Johansson från Madeira, eller från Kalmar kanske man säger, eller aa nu bor han i Oslo. Hursom, så frågar han vad vi skulle göra på midsommar och jag svarar att vi nog skall ta det lugnt och käka middag i uterummet ett par stycken. (Jag, brorsan, Erik, Josse och Mia alltså) Jonas frågar om han får komma, och jag hoppade runt av lycka samtidigt som jag målade listerna för morsan. Resultatet blev sådär. 

Vaknade på Fredag morgon och kräktes i 3h, och låg sedan och skakade och frös. När jag väl kravlar mig upp och skall se om jag skall kräkas mer, och har åkt på magsjuka eller om jag skall klara av dagarna med vin  så ringer Jonas bror Jimmy. Han och polaren Janne är på g till min gata, men hittar bara ICA. Okeeeej. Jag har aldrig pratat med dessa killar innan, aldrig träffat dem, aldrig sett dem, men jag har sett kort på Jimmy och fick facebooka Janne. 

Killarna är givetvis helt underbara och vi fick ut dem på lite blomsterplockning i skog o berg för att sedan förtära alkohol och mat tills att Jonas Kl 21 stiger in genom dörren. Han har på 2h bilat från Oslo, den värsta dagen man kan köra till Västkusten på och utan körkort. Jag tar ett steg bakåt och börjar grina. Ja, inte bara för glädjens skull kan jag tro, utan kanske mycket vin i kroppen o allmän lycka. Sedan är det ganska luddigt från fredag kväll till Söndag kväll. En rejäl jävla fylla med mycket händelser, många skratt o tårar samt övermycket alkohol. En av dagarna (kan inte minnas vilken) så drack vi så mycket att jag trillar ner mellan Zita färgan o bryggan o hänger över vattnet stupfull. Samma kväll (tror jag) trillade vi alla ihop för att vi inte kunde stå på benen, sedan botar vi fyllan med att beställa ca 30 Tequilashots på 3 pers och sedan är det Bäcksvart. Jag har aldrig någonsin haft så ont i kroppen efter en helg. Varenda centimeter blöder, är uppskrubbat eller har blåmärken på sig. Jag kan fortfarande inte sitta i vissa ställningar o benen ser ut att komma från någon gamal stridshjältes kropp. Men, det är bara att bita ihop. För vilken vidunderlig midsommar vi hade. Tack Brorsan, Mia, Josse, Erik, Henke, Jonas, Cippe, Jimmy, Thomas, Janne som alla var där o stojade, och älskade MAMMA som fixade allt för oss helatiden och som styrde upp där det behövdes styras upp o bäras upp. Fantastiskt.

Här kommer några av bilderna från dagarna och nätterna. Enjoy!















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0