Klaga vol. 1

Hem. Hemma är ju alltid hemma. Även om jag säger Hemma till Madeira nu, så är det nog bara en övergångsperiod. Men å andra sidan säger jag ju hem till Göteborg också, och hem till Kungshamn. Många hem nu. Men som sagt, hem är vart ditt hjärta är och just nu är ju mitt hjärta lite kluvet, så det passar ju utmärkt att jag är kluven i hemfrågan också.

Det mest störande är när man väl är hemma i Kungshamn och Göteborg också för den delen, så stormar det alltid fram massor av personer som skriker o pussas o kramas och säger att det är så otrooooooligt roligt att jag är hemma igen. Såååå underbaaaart. Sen säger dem typ såhär: "Jahaa.. men du har haft det bra på Malta nu då?" Malta byts också ut mot Grekland eller Spanien ganska ofta. Visst att det inte är så lätt att komma ihåg, o de som rusar fram är ju inte några goda vänner till mig, utan mest ytliga. Men ändå, hallå eller? Har dem inte ens koll på vart jag har varit, så kan de la inte bry sig sååå mycket eller?

Ah, nej var bara tvungen att klaga lite. Har änna vart en sådan dag idag.

Ny dag imorgon och ny vecka. Utan alkohol. Skall bli otroligt skönt att Rehaba här med mamma omkring sig. Så blir hon nöjd också. Och SEN är det midsommar och på det igen.

Hoppas er helg varit lika trevlig som min, eller trevligare.

Puss !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0