Impuls på Yaki-da och puls på Harrys.

Skulle till Kungshamn i fredags, men det blev lite hinder på vägen och det slutar med övernaturlig konsumering av Alkohol och en kväll hos Katrina med gänget för att sedan fortsätta till Yaki-da. Älskar Yaki-da. Gå dit om ni skall ut. Riktigt fräckt ställe. När klockan är vid femtiden så tar jag en svarttaxi (fanns nämligen inte en endaste vanlig taxi på Avenyn) till Katrina och sitter och snackar med chaffisen. När vi är framme så skall vi tydligen kramas efter att ha knytit något förare-passagerare-band och chaffisen går då for the Kiss! Jag vänder bort huvudet och han håller krampaktigt fast mig i kramen och säger: Jag älskar dig Sara. Jag får fullständig panik och försöker få honom att ta tillbaka det eller iallafall säga att det inte var så han menade, då han omöjligt kan börja älska mig efter en taxiresa. Om jag inte hade varit sjömansfull så hade jag tagit det med en nypa salt, men jag blir verkligen jättehispig och sedan springer jag ur taxin. Välter ner en tavla ca 16 ggn i hallen och somnar sedan skönt vid 6 tiden. Klockan 9:50 vaknar jag av fullständig panik, och packar ihop mina saker och drar till centralen. Fortfarande inte ens i närheten av nykter. Sätter mig på en buss hem till Kungshamn för att hinna komma dit innan baksmällan kommer och innan ångesten kravlar sig in under huden. Givetvis har jag fyllesms:at. Givet fucking vis. Smart som jag är, så sms:ar jag mitt ex OCH hans bästa vän samtidigt. Fick svar av båda på morgonen, och en av dem ville ses. Som tur är, är jag i Kungshamn innan baksmällan dykt upp och jag vet att jag måste hålla mig pigg eftersom jag skall på middag med mina vänner senare.

När klockan är 19 så har jag försökt få i mig en grogg men utan resultat, och går på ölen istället. När klockan nästan är 21 så står jag och shottar samtidigt som jag stryker mina kläder jag skall ha på mig, bara för att komma igång. Vid detta laget är jag så brutalt bakfull att jag gör allt jag kan för att komma på fötter igen. Sedan bär det iväg till Karin och vi sitter i hennes uterum till sent och dricker. Väl på krogen så var det väldigt trevligt måste jag säga. Ett nyöppnat Harrys i badens gamla lokaler och superfräscht. Träffade många människor jag inte sett på flera år och många nya också för den delen. När vi väntar på att dra hem o hänger nere vid disken i entrén så lyfter Karin upp Emelie, och släpper henne sedan ca 1 meter från marken rakt ned på min högra fot, vilket i sin tur resulterar i en ohyggelig smärta och haltning hem. Imorse när jag vaknade så var foten otroligt svullen och helt blå. Jag avskriver att den är bruten då jag kan gå på den, men en spricka eller två är nog inte helt omöjligt. Tackar mina vänner för det och hoppas att svullnaden gått ner tills midsommar och att foten antagit sin naturliga färg igen tills dess.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0