Weed 'em out


Människor. Ibland är det så svårt att släppa vissa av dem. Det kan vara vänner, män man har känslor för eller bara någon människa som ens hjärta slår extra hårt för.

Men, när du en dag inseer att det kanske inte är balanserat i "bry sig om" genren. När du märker att personen inte hör av sig, fast du gör det, inte gör någon vidare ansträngning, utan kanske skickar något meddelande någon gång bara för att "ha dig kvar" så bör man nog tänka över sina val. För det tar rätt mycket av dig som person att bry dig, att höra av dig och att tänka på denna personen, men vad skall det till om personen ifråga inte bryr sig tillbaka något nämnvärt. Eller visst kanske den bryr sig, men det är såpass lite att den inte ens hör av sig när den är i närheten.

Jag menar, en vänskap skall gå ut på att man ger likamycket som man får. Det är ju en sorts balans.
Om en person hör av sig 9 av 10 gåner så är inte det längre ett hållbart koncept, och om en person frågar om de inte skall ses nu när den andre nu äntligen är i närheten, men inte får någon respons på det, nej men då kanske det kan kvitta? Visst finns det anledningar till allt, och det kan vara så att en person har mycket att göra, men det skall alltid finnas plats och tid för vänner. Visst har jag nära vänner som jag träffat 1 gång om året, eller pratat med 1 gång varannan månad, men det är från bådas håll. Där är det inte en person som ringer, och den andra endast svarar.

Det är så svårt att sålla bort människor man verkligen bryr sig om, men ibland kanske man måste weed 'em out. Goda vänner ses när de kan, de hörs när de kan och de bryr sig. Jag har länge resonerat såhär: Jamen han finns där när det verkligen gäller. Jojo, men NÄR gäller det egentligen då? Och hur ofta sker det? Jag menar, en god vän skall väl alltid finnas där, även när det inte gäller? En god vän skall väl finnas där om du så ringer för att fråga vad klockan är?

Aa, jag vet inte. Jag vet bara att så du själv är som vän, så skall dina vänner vara för dig. Och jag tror nu fan att jag skall börja Weed 'em out på riktigt.

Kommentarer
Postat av: maddis

Jag gjorde en sån utrensning när jag var hemma i vintras, med en av mina älsta & "bästa" vänner. Fick ingen större reaktion tillbaka så då vet man iaf att man gjorde rätt.

2011-07-13 @ 10:21:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0