Vill man, så skall man.

Vill man så skall man. Så satans enkelt ju. Det är helt jäkla otroligt. Förstår inte varför Carpe Diem slog igenom så hårt när man kunde kommit på denna meningen. Vill man, så skall man. Enkelt, och säger allt vad du skall göra. Skit i att fånga dagen, för vill du fånga dagen så skall du göra det. Vill du inte, så skall du inte göra det. Simple as that. Är du kär i en person som är upptagen, men om båda vill samma sak, ja men VAR med den personen då. Vill du bli pilot så bli pilot då. Det gäller bara att kutta bort det onödiga och överflödiga i livet.
Ingen kärlek skall spillas. Inga kurser skall läsas bara för att läsas. Herregud, livet är alldeles för kort för att göra saker som man inte vill egentligen, som inte är nödvändiga. Sen får man ju givetvis ta konsekvenserna av sina handlingar. Vill du mörda en person och gör det, ja då hamnar du med största sannorlikhet bakom galler och får kanske inte lika många julkort året därpå. Vill du vara med en kille som är upptagen men att du är sanslöst kär i honom, så var då det, men du kan nog räkna med en slap och några mindre trevliga sms de kommande veckorna. Men skall man så vill man. Det är så det borde vara.

Jag skall jag göra det jag vill göra, säga det jag vill säga och agera så jag vill agera. No time for chitchat.

Vill man, så skall man

Så fint, och så enkelt.

Kommentarer
Postat av: myyy

I hear you man!

2011-07-20 @ 18:05:58
URL: http://dekloniamy.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0