Trevlig fredag!


God morgon och trevlig fredag !

Idag skall jag dammsuga vardagsrummet för pappa, gå ut och hälsa på farmor, tillbaka på lunch med mamma, pappa o syster, chilla och umgås, sedan skall vi alla på grillfest vid 18 tiden till Tilda som fyller år och Tildas föräldrar som mer än gärna bjuder till fest och skyller gärna på att dottern fyller 6 år.

Skall dock bli väldigt trevligt då hela familjen är väldigt nära med vår familj, och vi har känt dem länge, samt att mamman i den familjen älskar att spekulera gällande människor i kommunen, och jag älskar att höra hennes teorier. Sedan har jag givetvis dubbelbokat mig i vanlig ordning (man kan inte ändra på allt på en gång) men det kommer lösa sig till det bästa, som det alltid gör.

8:e Juli idag, det är fan inte klokt. HUR kan det gå så snabbt? Imorgon har jag vart i Sverige i 2 månader. Det är liksom inte ens ett skämt längre, det är så. Jag bor inte längre i Portugal, jag bor i Sverige. Och jag kommer inte tillbaka till Portugal, eller inte till Madeira iallafall. Snackar med folk på ön om just ön varje vecka. Det är tydligen inte ens samma längre, alla gamla är borta, och de nya är överallt, så nya människor att jag inte ens träffat dem. Känns märkligt att det inte är så många som bär vidare tugget om vad vi gjorde, om hur roligt vi hade. Dock, så finns ju några kvar vadklart. Och de minns och de skrattar och de snackar om det.

Men ändå, så känns det som om ön har förlorat sin glans på något sätt. Det gamla hederliga är borta, detdär med att lita på varandra, att kunna skämta med varandra på fair grunder och att innerligen tycka om varandra verkar ha försvunnit. Eller vad vet jag egentligen, men det är intrycket jag har fått. Därför, skulle jag inte vilja komma tillbaka. Inte ner dit. Känns som om man skulle vara en främling på ön. För inför majoriteten av människor så är jag nog det nu. Hah, om man inte visste att jag var 21 nu, så skulle man nog tro att jag var 71. Låter verkligen som en som säger "det var bättre förr". Men, hallå.. det kanske var bättre förr ?

Jag är inte sugen på att bo i Sverige, jag känner det nu. Känt det ett tag, men försökte tro att det var för att jag nyss kommit hem, att jag inte visste vad jag kände eller ville egentligen. Men så var det inte. Jag är nog inte redo att bo i Sverige än. Jag måste ut, se saker, göra saker, få nya intryck. Madeira är ett avslutat kapitel, man måste gå vidare oavsett om det är 3 år på en tropisk ö, eller om det är 3 år i Stockholm. Man tröttnar på vilket som.

Jag är sugen på typ Prag, Rom, Lisabon, Venedig och sådana städer. Iof. så hade jag inte bangat en tikitiki drink på en tikitiki strand. Well, vi får se vart jag hamnar helt enkelt. Nu skall jag iallafall hamna på Smögen, innan jag blir arvslös.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0