Värdefull tid med kusinerna


Igår satt jag och gjorde trollsoppa med mina kusiner Axel & Vilhelm. Ni vet när man smular sönder massa blommor och annat och lägger det i en hink med vatten, förutom att mina kusiner påriktigt tror det är en riktig soppa så de skall ha i salt och grillkrydda i. De är ganska små alltså, 3 och 5. Axel som är yngst är så jäkla rolig, han har förstårr ironi i hela sitt liv och han kan driva en till vansinne genom att retas.

Igår så hittade han en klädnypa på altanen som han lekte med. Jag tittar bort någon sekund och hör ett skrik. Då har axel satt fast klädnypan i sitt eget öra, och har panik. Jag tar bort den och säger att man kan sätta dem på kläderna och inte på kroppen för då kan det göra ont. Efter ytterligare några minuter hör jag honom skrika igen, då har geniet gjort det igen. Han har satt klädnypan i sitt öra - igen och skriker för full hals. Jag tar ifrån honom den och säger att man får ont om man gör så. Han vill givetvis ha tillbaka den, och jag säger att han får ha den på kläderna då och visar på ärmen på tröjan. Han nickar och skall sätta den i sin tröjärm, missar ärmen och sätter den i sin knubbiga Handflata hur man nu kan lyckas med det. Men det finns allt en del att sätta en klädnypa i där också. Jag tittar på honom, och han skriker "Aaaaaaaaaaaaaaah, Saaajaaa, huj lösejj aag dee" Han är jordens sötaste unge verkligen, och otroligt lillgammal.

När vi fortsätter med trollsoppan så säger jag att de inte får ha sina händer i ansiktet när de är i soppan o grejar utan de måste tvätta händerna först, för de kan bli sjuka om de får in all jord och skräp i munnen. Jag skrattar åt axel och han stirrar på mig och säger att jag har något orange mellan tänderna, jag frågar vart och innan jag ens hinner tänka till så kör han in sin lilla knubbiga jordiga hand i min mun. Så var det den vuxna i sällskapet som fick jord i munnen istället ja. Känner mig nog lite svag idag vid närmare eftertanke, eller så är det kanske för att jag sov jäkligt dåligt inatt, många märkliga drömmar. Nu skall jag ut i solen o promenera en sväng.


Axel

 




Kommentarer
Postat av: Mickan

Älskar att han håller på rätt lag :D GO KILLE

2011-07-12 @ 13:05:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0