Sweet Sweet Saturday


Efter en vistelse på smögenbryggan på Lördag förmiddag med mina små kusiner och mamma så blev jag hämtad i Kungshamns hamn av en båt med 5 män i och Josse. Det som också fanns på båten var ett par flaskor sprit, cider, en dunk vin och massa öl. Sedan åkte vi genom hela sotekanalen, i fantastiskt väder med musik dunkande från båten och fyllda glas till Hunnebostrand. Där hoppade vi över till en större båt och hade hamnfest och folk kom och dök ner i båten och höll oss sällskap. Sedan skulle de åka wakeboard och då passade jag och Josse på att kila upp för att käka och ta oss in till Kungshamn igen. Vi bestämde oss för att lifta hem. Klockan var runt 18-19 tiden och vi var redan ganska berusade. Där står vi på vägen med en 3 litersdunk i handen och tummarna ut. En silvrig bil kör upp och stannar, och vi hoppar in. En supertrevlig gift man som kommit till Hunnebo för att spela tennis kör oss en mil till Kungshamn. När vi väl är hos Josse så har vi nyktrat till men Lovisa o Maja kommer och vi måste ta till det enda alternativet som vi har om man vill gå ut och ha en grym natt, vi börjar dricka igen och det ordnar upp sig ganska bra, så vi var bra berudade inatt när i stod inne på Hamnen 4 på Smögenbryggan och dansade med ett 20 tal gamla vänner. Fantastiskt var det. Helt fantastiskt. Jag och Josse avrudade natten med att sitta skräddare i det blöta gräset i Paradisparken och käka Kebab.

Idag har jag varit otroligt seg. Vaknade klockan 12. 12!! Det händer aldrig någonsin, även om jag varit ute tills på morgonen, jag tillåter mig inte att sova sålänge för att jag valt att gå ut dagen innan. En hel dag rinner mig ur händerna och det framkallar sjuk panik. Hur som haver så sov jag iallafall så länge idag, sedan har jag lekt med mina kusiner och sedan drog Jag, Josse, Mia och Jessica till Sea Lodge för att höra på Nyfiken Gul och se folk dricka öl. Vi satt på berget och krampaktigt klamrade fast oss vid våra Ramlösaflaskor. Ingen öl idag inte.

Efter att ha plockat ihop varsinn sallad på ICA så drog vi sedan hem till Mia för att kolla på film och undvika det fina vädret. Vilket gick som på räls. Nu sitter jag här hemma och är så otroligt sliten. Tog emot fyllesamtal tills 5 imorse, och somnade tillslut efter att ha satt mobilen på ljudlös och skickat meddelandet "Du har inte en chans här" till den tröga mannen som inte kunde sluta tjata. Inte ett enda fyllesamtal gjordes från min mobil, inte ens ett litet meddelande skickades. Men ibland får man nog vara mottagaren av dessa, och inte den som förseer hela planeten med dem.

Gud vad shleten jag är nu. Fyttifan.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0