Tillbaka i flickrummet


Jag flyttade hemifrån när jag skulle fylla 16. Sedan dess har jag bott i Stenungsund i 3 år och sedan Portugal i 3 år. I helgen så sa en man till mig "Du har de bästa åren framför dig. Allt du vart med om nu är ingenting emot det du kommer vara med om. Jag skulle aldrig välja att bli 20 igen, för åren efter det är så mycket bättre än det"

Jag upprepar detta som ett mantra om och om igen, då jag just nu, 6 år efter att jag flyttat hemifrån sover i mitt gamla flickrum igen. Vilket känns som ett enormt bakåt steg. Fast, nåväl.. detta är ju inte för alltid. Jag kan tänka mig att vara här tills sommaren är slut och ha det gött. Jag BOR ju inte här. Bara mellanlandar o funderar på nästa steg. Kommer ju självklart bli hur jäkla fantastiskt som helst. Givetvis.

Näe, nu måste jag sova. Börjar se suddigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0