Män och Teknik


Herregud. Jag stiger upp, kokar kaffe i vanlig ordning och skall gå fram till TV:n och sätta igång den. Stirrar på den enoorma skärmen som hänger på väggen. Okej, prio 1 - på med skärmen. Hittar on/off märket, men ingen knapp. Tillslut trycker jag på själva märket, och - javisst självfallet har han touch screen på sin TV. Yes, 1 av 2 avklarat. Tror jag ja. Under TV:n så står det 5 st stora jäkla lådor med knappar och rattar och massa andra saker. Finns också 3 st högtalare som är en meter höga vardera som står på golvet och minst 50 centimeter breda. På bordet ligger 6 kontroller, varav 1 är jag säker på att den går till ljuset. Jag ringer pappa. 3 saker skall vara på samtidigt. OK, då är det uteslutningsmetoden som gäller. Efter en stund av krypande på marken, försök till att lokalisera vilken kontroll som går till vilken låda och vart det lyser när jag trycker på olika knappar, så får jag igång det. Äntligen, Eureka! Var så satans nöjd att jag knappt vågade byta kanal ifall om det fuckade upp.

En sak vet jag iallafall, min far och andra män är oroväckande intressanta av teknik, TV, Stereo och ljud. Där ser man verkligen skillnaden mellan mamma och pappa, särskilt efter skillsmässan. Mamma har också en flatscreen, stor - det är iof den de hade tillsammans, som mamma fick ta över, då pappa "Ändå behövde en större" Mmkay.
Brorsan är precis likadan. Ljudet är allt. Jag är nog en blandning. Tycker det är viktigt, men skulle aldrig lägga hundra tusentals kronor på högtalare och TV:ar. Nono.

Nu skall jag gå ut på utsidan och rensa lite ogräs i pappas trädgård. Plantera lite nytt och sådär. Som sagt pengarna läggs inte på rabbatterna längre, eller aa.. om jag påpekar det, så kommer han bara hyra in någon. Och eftersom jag är florist, så känns det som om jag har hedern i behåll om jag fixar det.

Later!






Kommentarer
Postat av: madis

har dina parents skiljt sej?! sorry for the loss saris..! <3 eller vad man sager nar foraldrar skiljer sej..

2011-07-05 @ 14:33:25
Postat av: SJK

Söta Maddis! Ja, de skiljde sig för ett år sedan. Anledningen till att jag inte nämnt det såmycket innan är att jag fattade det inte riktigt förrän jag kom hem under julen nu. Sen åkte jag ju tillbaka i några månader. Men jo, de har skiljt sig, men det är helt lugnt. Alla är glada och mår bra. Förutom att någon begraver sig i lite mycket teknik saker.. ;) Tack iallafall. Saknar dig. Puss SJK

2011-07-05 @ 17:50:10
URL: http://sarajardim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0