Que pasa


Precis tagit ett bad. Låg med huvudet under vattnet, allt är så tyst då. Tyst på något annat sätt. Man hör susandet i vattnet fast allt är helt stilla, man hör mumlandet från köket, fast det låter inte från någonting mänskligt. Det är så jävla skönt. Så. Jävla. Skönt. Jag gillar verkligen att vara under vatten. Har alltid gjort, och kommer säkerligen alltid göra. Pappa har alltid velat att jag skall bli röjdykare som honom. Men det känns som om Soldat eller Marin Officer inte är min grej. Men Dykare, helt klart någonting jag skulle vilja göra. När jag var 12 år så kunde jag simma under vattnet i 25m längden i badhuset, vända och sima hälften tillbaka. Det klarade inte ens de vuxna av. Tror det kan vara någoting jag vill göra. Men shit vad tid som måste läggas på det. Och vem har egentligen så mycket tid över? Inte jag iallafall. Funderar på vad man skall göra, vad är nästa steg liksom. Göteborg, Kalmar, Falkenberg, Varberg, Brazilien, Antarktis? Vad vill jag verkligen, verkligen göra. Vad vill verkligen, verkligen du göra? Vem fan vet. Orka.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0