P to the A to the I to the N



Sovit otroligt oroligt inatt också, haft massvis av märkliga och småläskiga drömmar och kallsvettats. Vaknade vid 5 tiden och noterade att jag hade kopiös mensvärk vilket resulterade i att jag låg och vred mig helatiden i ett halvvaket tillstånd. Gick uppoch tog en tablett, som jag alltid gör det är den tiden på månaden, för när man har denna smärtan så vill man inte vara vid livet utan smärtstillande.

Så många nätter man legat i fosterställning och grinat för att man inte hittar värktabletterna, eller för att de inte biter. Och jag är verkligen inte en person som tar tabletter, jag är livrädd för tabletter. Min lever har nog att jobba med allt vin som jag konsumerat och skall inte behöva dras ner av tabletter också. Nu förstod jag iallafall varför jag känner mig febrig, jag brukar bli det nuförtiden precis i början. Kunde inte somna om, så låg ihopfälld i fotäljen och kollade på TV till Halv 8, 8 snåret och sedan gick jag tillbaka till sängen när tabletterna bearbetat det värsta.

Pappa kom in och frågade om jag inte mådde bra, och jag förklarar fallet. Vilket är ungefär lika lätt för honom att förstå som för en 2åring att förstå att någon har dött och inte kommer tillbaka. Män förstår verkligen ingenting när det gäller mensvärk. Minns för några år sedan när jag t.o.m kräktes för att jag mådde så illa och hade så ont och min dåvarande pojkvän frågar om man ätit någonting dåligt, och att det var ju verkligen tråkigt eftersom jag har mensvärk också. Han visste att jag hade mensvärk, men fattade inte att jag kräktes pga detta. Idioter. Om män  gått igenom detta som vissa kvinnor gör en gång i månaden så hade de förpensionerat sig. Med all säkerhet.

Man kan ju alltid gå ut och gå när man har ont, och visst det är bara bra för kroppen, men vemfan vill vandra runt likblek i ansiktet och helt vattenfylld och svullen på gatorna en sådanhär dag? Ingen jag känner iallafall.

Men, någonting får man se till att göra iallafall. Tänker inte låta denna dagen gå till spillo. Så jag skall ta en tablettjävel till, sedan skall jag ta ett varmt bad och efter det göra någonting bra av dagen.

Hur Faen kan det göra så ont, och hur kan det vara så krampaktigt under en sådan lång period? Visst är det bara ett litet, litet ägg som inte blir befruktat och som går sönder? Det känns nämligen som om det skulle kunna vara ett strutsägg, eller ett dinosaurieägg, det är det enda logiska i mina ögon. Nåväl, man får väl vara glad att det inte blev befruktat iallafall.

Åh vad jag önskar att det fanns dinosaurier, det hade varit så jäkla fräckt.


Kommentarer
Postat av: maddis

mm joe tror ju att tandvark ar varre an bade mensvark & att foda barn nog kanns som att nagon nyper en. herregud.

2011-07-13 @ 11:36:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0