Otillgängliig


Linn ringde i Söndags, jag hade på ljudlös som jag alltid har. Antingen är den på ljudlös, eller så skiter jag ofta i att svara. Svarar inte ens på meddelanden längre. Jag är så sjukt nöjd över att gå upp svintidigt på morgonen, åka till jobbet, jobba och sedan åka hem igen och läsa en bok eller skriva eller måla eller någonting annat. Själv. Utan massor av folk runt mig. Det är otrooligt skönt. Sen kanske man skulle kunna svara på fler sms, men mja.. vill man inte och det inte är någonting vikigt så behöver man ju givetvis inte. Sedan är det ju superenkelt att svara på ett litet meddelande vadklart, och till de som står mig näärmast svarar jag ju.. typ.. hehe. Men de andra kan fan kvitta. Det känns gött att ha en rutin att gå efter, en rutin som inte innefattar vänner och vin.

Igår kom min bror hem! Så jäkla fint. Nu kan jag verkligen skippa polarna, och bara vara med honom. Och idag kommer Erik hem. Ptja, han är ju min vän också iof. Men den som jag haft längst av alla andra, så det gills inte. Erik är mer familj tycker jag.

Sommaren är uppenbarligen slut, och det känns liite trist. Hade ju förväntat sig att den skulle hålla in i Augusti iallafall. Men regn och 15 grader känns mer som höst. Trist, men så är det. Nu gäller det att hitta vad man vill göra, och göra det. Men när får man tid till det då? Påtala om det, så har jag ju en intervju idag när jag är på bussen. Ja, en telefonintervju. Jobbet är på Telia. Mmm... Teeeeliaaa. Lätt att säga när någon frågar vad jag gör iallafall, brukar inte bli så mycket följdfrågor på ett sådant svar. Roligaste är att jag inte ens har sökt något jobb på Telia, men de sa igår hur de hittat mig, men det är ju gött när dem kontaktar en ju! Jag vet ju att jag är den perfekta personen för Telia. Hade hoppats att Jens kunde få ett Telia jobb också, would be awesome. Han kan ju dendär biten lika väl som jag kan. Skall se vad jag kan göra.

Men om jag får det på ICA i GBG skall man hellre ta det då undrar jag? Är ju rätt gött ändå, för då kan man ju jobba, jobba, jobba och sedan är det ju bara att dra utomlands. Mmm.. swiit.

Vi får väl se. Kanske hamnar här i Kungshamn, men en pojkvän, en hund och en lägenhet. Har mamma och pappa på besök varjedag, och svärmor gör lunchlåda till mig innan jag cyklar till fiskfabriken och står där med hela samhall och hårnät. Framtiden är säkrad.

Och - hellre dör jag. Påriktigt alltså. Inget skämt.


Tänker fortsätta vara otillgänglig dock, så vänta inte på att jag skall svara. Jag ringer när jag är tillgänglig igen.

PUSS !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0