National Geographic


Ja, det är vad jag och min fader börjar mornarna med these days.
Eller så kollar vi på Discovery Channel. Dessa kanaler gör en aldrig besviken. Levererar alltid.
Åh vilken übernörd jag känner mig som när jag säger så, precis så jag känner mig när folk frågar vad jag gör på min fritid och jag svarar Läser, målar och skriver. Jag vill bara slå mig i pannan när jag svarar så och spela tillbaka och svara: Jag håller på med extremsporter, det är vad som makes my world go around liksom, adrenalinkicken. Men näe.. man svarar läser, målar och skriver. Lame.

Hur som så kollar vi på National Geographic nu och det handlar idag om hajar, vilket är väldigt passande då jag imorse noterade att jag ser ut som en hammarhaj på min profilbild på Facebook. Det ser ut som om ögonen sitter sjukligt långt ifrån varandra, och detta har jag tänkt på innan. Kanske därför Oskar säger att jag skelar? Även fast han säger att jag endast gör det när jag är drunk, så tror jag att han tycker jag gör det helatiden, bara att han inte vill ha något psykbryt från hammarhajen.


Här ser ni hammarhajen till höger




Åh, nu kom jag bort mig igen. Jag tänkte säga att en haj har under en livstid 30.000 tänder, och de tappar sina tänder var 20:e dag, och då växer det ut nya ännu större tänder. Det är ju helt galet. De har också 50 liter olja i levern, så när de inte får tag på någon mat, så svälter de men kan då använda oljan som de har i levern. Dock så är ju olja lättare än vatten och oljan gör så att de flyter, men eftersom de måste förbränna oljan när de inte har mat, så gör det att de sjunker längre och längre ner i vattnet.

Eh ja.. det var väl dagens kunskapslektion antar jag. Nu har jag slått över till MTV, man klarar ju inte att ta in hur mycket information som helst under en morgon. Top 11 David Guetta låtar visas nu, hjärndött och bra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0