Min pappa Heinz


Ibland undrar jag om min far har fungerande smaklökar, eller om han ignorerar dem totalt och bara käkar saker för att han tycker det är festligt. Han käkar ketchup till allt. Då snackar vi allt. Jag är förvånad att han inte har ketchup till glass än, men den dagen erfarar jag att den kommer. Han kallas Ketchup för Livets krydda och det är näst intill ett sjukligt beteende.

Tragiskt nog bevittnade jag nyss när han käkade ostkaka med kaviar på en smörgås. Snacka om att inte respektera sina smaklökar, eller de andra personerna i rummet.

Jag frågade om det verkligen var sant, eller om han gjorde det för att driva med mig. Han såg frågande ut och undrade vad det var för konstigt med det. Jag sa att det var horribelt även för honom att blanda dessa saker.

Jag kommer inte bli det minsta chockad om han någon morgon sitter och käkar ketchup i flingorna. Det är så sjult alltså. Skall börja kalla honom för Heinz Karlsson.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0