Låg humor


På jobbet har vi jävligt låg humor. Det blir liksom det när man dragit alla skämt man kan. Tja, jag kan inte några skämt, men de andra är jäklar på skämt. Jag gillar egentligen inte skämt. Men.. när vi nu nått gränsen för den sämsta humorn och de sämsta skämten som kan uppnås, så gillar jag verkligen skämt mindre än jag gjorde innan.

Exempel;

1.

Henke:
Jag fick upp en Torsk här om dagen, den vägde 80kg men jag slängde i den innan jag tog upp den.
Vi: Men, hur kunde du veta vad den vägde då?
Henke: Det kom en våg...

2.

Johan kommer in i fiskbutiken, går runt o sniffar och säger: Vafan, luktar det inte fisk här?

3.

En snorig hypermanisk unge springer fram med kladdiga fingrar och placerar dem på glaset o börjar snacka om en släkting till Marulken som han sett på TV. Den var både snabbare, starkare och mer agressiv än Marulken.
Jag säger:
Jaha, den fisken heter Marhulk. Grön, stor, stark o agressiv? Marhulk.
Ungen är för ung för att fatta, men vi skrattade i många minuter.

Ja.. ni hajjar. Rätt jävla låg humor.

MEN - Henke berättade vad min bror hade gjort när de jobbade på en annan fiskbutik.

En kund kommer in, ställer sig vid disken och säger: OJ vilken röd lax. Färgar ni laxen här, eller är den naturligt så röd? Henrik svarar givetvis: Nej, självklart färgar vi inte fisken, den är så naturligt.
Kunden står kvar och tittar på de andra fiskarna då min bror Sebban går fram till Henke och säger i låg ton, men ändå så att kunden skall höra: Henke - vi har slut på färgmedel till fisken, hur gör vi nu?

HA HA HA HA!
Idioten hade alltså hört samtalet mellan Henke o kund, och passade då på att göra bort Henke totalt, så kunden faktiskt trodde att de färgade fisken, och att han stod o blåljög för honom.

Helt jävla fantastiskt.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0