Kroppen säger nej


I lördags så körde pappa mig 6 mil till jobbet på morgonen. Det var en välbehövlig skjuts vill jag lova.
Efter jobbet så åkte jag tillbaka till Kungshamn och började dricka vin för att jag visste att det skulle bli en kväll med mycket händelser. Daniel Hallstensson, en vän från Madeira kom med sin kompis Micke. Eller Mike som vi coolt nog kallade honom. Allt är så himla mycket fräckare på Engelska än Svenska. Vi satt på altanen och drack grogg och vin i solen, för att sedan förflytta oss till Smögen och hem till Elin och Velo i deras nya lägenhet, där vi spelade charader och drack ännu mer med fler vänner. Vilket verkligen var supertrevligt!

Sedan gick vi till bryggan och där traskade vi in på Hamnen 4. Jag var vid detta laget oerhört onykter men skötte mig rätt snyggt ändå måste jag säga, förutom ett par snedsteg, trillningar, bråk med personer man inte känner, förföljningar och ett linne som är helt dränkt i rödvin. Jag frågade Danne o Mia imorse om detta hände under krogtiden eller efter, men det hade givetvis hänt innan krogen, och jag har alltså sprungit runt med ett ljusrosa linne som är mer vinrött än rosa. Men, om inte jag märkte det, så lär inte någon annan ha gjort det heller försöker jag intala mig. Mia berättade idag att klockan 02:57 - 3 minuter innan stängning så hängde jag över bardisken och skrek Tequila. Hade redan fått i oss en del shottar, men full skall alltid bli fullare. Ett struket bevis på det är att jag inatt gick hem till mamma och lade mig i min lillasysters säng, istället för att gå hem till pappa och lägga mig i min egen säng.

När klockan är runt 04:30 så skiljs vi alla åt, men jag lyckas ändå fixa så mina vänner får ligga. Jag är en sådan oerhört bra vän på fyllan.. ibland. Sedan körde vi Danne till hans polares stuga någonstans ute på landet och sedan har jag legat och svävat mellan liv och död i soffan. Jag vaknade nämligen med halsfluss och feber imorse, och ju längre tid det gått under dagen så har det börjat göra ondare och ondare i öronen, så givetvis har man också dragit på sig en öroninflammation.

Skulle egentligen på firmafest idag, men min kropp säger ifrån, och min mamma med.
Så har kolla tpå Kung Fu Panda 3 gånger, då min hjärna inte kunnat snappa upp någonting de två första gångerna.

Hoppas på framsteg till morgonen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0