God morgon Blu ray!


Imorse vaknade fröken innan klockan 06:30. Vaknade och trodde för en sekund att jag var påväg till himlen. Vet inte om det var för att jag kände igen rummet strax efter, eller om det var min insikt i att jag med största sannorlikhet inte hamnar i himlen, som avslöjade att jag inte var det. Rummet är helt kritvitt, och solen lyste in, samt att jag såg suddigt efter en natts sömn. Tyvärr såg jag inte någon man i särk och sandaler, så jag klev upp och träffade en man i boxershorts och skjorta. Nämligen min kära far. Kaffet kokades under lite hummande och nynnande. Sedan slogs Nyheterna på och detta är en hobby som både jag och pappa har faktiskt. Svart kaffe och nyheter. 

När vi tittat en stund så säger pappa: Vet du vad Blu ray är?
Man hinner inte ens nicka eller skaka på huvudet innan en skiva var inne i någon av lådorna, och pappa drar på alla högtalarna. Det är ACDC's konsert som visas i vardagsrummet klockan 7 idag. Med riktigt bra ljud och med riktigt bra bild. Vi kollade ett par låtar och båda satt med gåshus. Vad är diskussionerna i Almedalen mellan alla politikerna när man kan kolla på detta? Nada skulle jag säga.

Hade faktiskt inte en aning om att det stavades Blu ray, förövrigt. Trodde det stavades Blueray. Det är redan 27 grader på utsidan och jag skall snart gå en promenad med Mia som är hundvakt åt Jessicas hund, som jag förövrigt inte kommer ihåg vad den heter. Usch, det kändes jobbigt eftersom Jessica älskar den över allt i hela världen. Nåväl, får luska ut det snart.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0