G' mornin'


Nix, min kropp har inte repat sig än nej. Fortfarande tät i näsan, halsen och har ont i öronen. Mamma tvingar i mig nässpray, gurgla halsen med vatten och salt som dödar bakterierna samt trycker i mig en del vitaminer som stod uppradade när jag krängde mig ur sängen imorse.

Påtala om nässpray, så har jag en vän som har "Varit konstant förkyld i 22 år" vilka är hennes pappas ord. Hon är alltid tät i näsan o snuvig o snorig och ja.. förkyld helt enkelt. Det roliga här är att hon använder nässpray men det hjälper liksom inte. Sedan får vi reda på att när hon tar nässpray så snyter hon sedan ut det direkt efter, för hon tror att det är så man skall göra. Snyta ut nässprayet. Jag höll på att skratta ihjäl mig, inte konstigt att hon alltid är tät i näsan när nässprayet inte får värka. Jag frågade om det möjligtvis var så att hon kräktes upp värktabletterna som hon käkar också, men det var hon helt med på, att man måste svälja dem och att de skall vara kvar i systemet.

Haha, älskade roliga vän. Vad hade jag gjort utan dig.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0