Återförening & Planer


 Min morbror ringde.
Vi har inte träffats sedan jag var i Hong Kong 2006. De andra gångerna han varit i Sverige så har jag missat honom då jag bott på Madeira. Han har alltså bott i Hong Kong i 10 år. Det är rätt långt tid. Nu har han en fru, och ett fantastiskt fint barn som jag träffade för första gången idag. Harry, 6 månader. Min morbror är otroligt framgångsrik och äger en lägenhet i Hong Kong central och ett hus i Nya Zeeland på stranden. Han är också otroligt snygg och har ett väldigt, väldigt stort hjärta. Det kändes som om det inte alls var länge sedan vi träffades, även om jag skulle börja gymnasiet senast vi sågs.

Jag kilade ner till Avalons uteservering och träffade min underbara släkt. Solen hade kikar fram och Martin beställer in Kava som vi alla njuter av. Avalon är jäkligt fint alltså. Efter mycket skratt och engelska övande, då jag inte längre snackar engelska, då jag inte längre har några engelska kollegor (just det, jag kanske inte nämnde att jag sa upp mig från mitt otroligt lama och underkvalificerade jobb här om dagen). Hur som haver så är ju Anna från Nya Zeeland, och talar då i vanlig ordning engelska. Hon är Nya Zeelands första kvinnliga Pilot och har 3.500 piloter under sig (??!!?) inte fy skam alltså.

Sedan när vi lämnat Morfar & Co så drog vi till G first hotell sviten som de givetvis bor på. Där fortsatte vi dricka vin och snacka om allt mellan himmel och jord. Jag har aldrig trott att jag och min morbror är lika innan men det är vi verkligen. Ja, inte till utseendet då givetvis. Han har ju vart personlig tränare i 10 år och gått genom varenda djungel på jorden. Men till sättet. Han är den som jag alltid sett mig själv bli. Enormt drivande, jobbar hårt för sina mål och skall no matter what ta sig dit. Samtidigt som han aldrig kliver någon på tårna och tar alltid de svaga i försvar. En riktigt toppen kille alltså. Jag beundrar honom otroligt för ditt han kommit med sina företag och allt han gjort. Fantastiskt bra.

Han frågade mig hundra gånger under dagen om när jag kommer ner till Hong Kong igen. Jobba för honom och träffa enormt mycket intressanta människor. "Du skulle ju komma ner och ta med dig Oskar. GÖR det Sara, kom ner till oss och bo där ett tag. Du älskar ju Hong Kong, Oskar kommer älska Hong Kong"
Dessa Hong Kong planer smed jag och Oskar 2008, 2009 tror jag. Har inte tänkt så mycket på det nu, men när han nämnde det idag så kände jag. Vadfan. Vad är Sverige mot Kina? Göteborg mot HONG KONG? Hong Kong är världens fräckaste stad, och jag har så otroliga möjligheter att bli något där. Martin känner ju alla stora business folk där, så varför tvekar jag ens? Egentligen.


Kommentarer
Postat av: maddis

Go for it :) man kan ju aldrig bli mätt på äventyr . Vad var det för jobb du hade btw? Krams!

2011-07-05 @ 09:38:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0