Jag säger egentligen detta bara för att provisera er, men det är sant.


Att fyllesms:a är inte en ovana eller något påhitt efter 30 tequilashots. Att fyllesms:a rekontunerligt är någonting som bör diagnostiseras. För att det är en sjukdom.

Jag hoppas att det är det iallafall, för annars blir jag orolig om det inte finns lite tabletter som kan bota åkommorna som medför katastrofen.

Jag sa vid ett tillfälle till alla personer på en fest:

"Jag säger egentligen detta bara för att provisera er, men det är sant"



På 10 dagar så har jag mer eller mindre bränt ett par broar i mitt liv, och gjort bort mig så fruktansvärt mycket.
Min vän sa en dag när jag satt med huvudet i bordet och ville dö "Sara, du gör lite saker när du dricker och det känns som om du gör det för att avsluta relationer. Du bränner broar medvetet för att slippa handskas med dem i nyktert tillstånd sen" Så jävla sant. Jag vet att det stämmer. Jag triggar folk till att avsluta relationer med mig, eller börja tycka illa om mig för att det är lättare att få dem att göra det när jag inte är helt klar i huvudet, när jag inte resonerar som jag gör i vanliga fall.

Märkligt.


Nu har jag iallafall raderat alla riskzonsnummer från min telefonbok för att kunna undvika fler skador.
Hoppas att det lyckas. Fingers crossed. 

Nu skall jag ringa ett ångestsamtal till min vän.  
Sen skall jag glömma detta.
Reboot, gå vidare, glömt, hejdå.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0