SWEET SWEET HANGIN'


En liten helg genomgång kommer här. Avundas gärna.

I Torsdags efter jobbet så sprang vi och köpte en dunk med rödvin och satte oss nere på gräset i hamnen, njöt av de sista strålarna av solen innan den gick ned bakom bergen. Det är Februari, och man fryser sjukligt på kvällen när solen försvinner, fast det är 16 grader på natten. Eh ? Hur kan man vänja sig så vid sol och värme att man skakar när det är 16 grader ute? Det känns inte direkt som om det gynnar en person från Skandinavien att skaka och gå i raggsockar när det är 16 grader på natten, för när man väl flyttar tillbaka till du gamla du fria så är det inte direkt 16 grader som kallast under året.




Hur som haver, så börjar det bli så fantastiskt varmt och fint nu. Äntligen.
Torsdagsgänget var som vanligt Givna My och Hanna. Hanna delar samma obeskrivliga glädje som mig över rödvin och det är en stark anldening till att man inte får släppa varandra när hon åker hem nu. Rödvin.
Pontus och Anna som är så fantastiskt nykära tittade förbi och jag tror allt de avundades oss när de gick därifrån för att gå hem och laga mat. Calle och Simon kom ner och joinade vårat rödvinsdrickande (Ja, vi hade köpt 5liter) och sedan tog vi en taxi hem till dem, medans my kilade hem. Erik kom hem och vi hade självfallet införskaffat mer vin (joo, 5 liter räckte inte riktigt). När klockan var 2 så kilade jag hem, för att jag vet att såfort man hamnar i någon av sängarna i den lägenheten, så kommer man inte upp i tid. Inte, aldrig, går inte. Dock kom jag lite sent ändå, så jag tror att endast själva närvaron i deras lägenhet gör att man blir för seg för att komma upp i tid.



Fredag och det var afterwork på FX . Vi kilade ner och konsumerade massa öl i vanlig ordning, och sedan drog vi vidare till Chegas som är det mest fantastiska ställe av alla ställen. Godaste vinet, och lätt shysstaste inredningen. Love, love, love. Hanna, Anna, My, Simon, Carl, Sara, Erik, Emil, Mackan och Robban var kvällens spelare.
Senare med lite drop outs gällande folk, så hade vi nog konsumerat 7 flaskor vin och alla var ganska trötta och sega och... fulla. Jag kilade hem och sov i väntan på Lördagen.


Lördagen kom, och jag gick en promenad i jordens finaste väder, köpte nya solglasögon då alla mina par tycks försvinna under helgerna.. märkligt nog. Sen svängde jag in en sväng på jobbet, fixade lite träffade Pontus, Carl och Linus. Jag och Carl gick och köpte öl och en klar Cosmopolitan Coctail som vi ville testa. Blåa plastmuggar och ner i hamnen på gräset vid havet, i solen. Jävligt nöjda var vi när vi låg där och snackade om livet, framtiden, det förflutna och om kärleken. Coctailen var bedrövligt saftaktig, och jag som knappt tycker om drinkar, så var det ett uruselt val och vi höll oss till ölen. Hanna kom ner och vi gick och käkade, och insåg att vi skulle vara på grillkvällen om 30 minuter. Vi hade inte köpt grillsaker, och jag hade varken gjort i ordning mig eller bytt om. Jag var ju givetvis spiksäker på att det var klockan 20:00 som vi skulle grilla. Men icke. Stress stress och in på affären, köpa allt vi skulle ha, taxi hem till mig och slänga på mig någonting annat och sedan hem till Sara och Patrik, på den UNDERBARA grillkvällen med Sara, Putte, Linus, My, Pontus, Anna, Hanna och Jag.
Där satt vi på terassen med öl och vin och tittade ut över fina fina Madeira och Funchal.


Café de Teatro




Det är sådana saker jag får chills av. Att det är så enkelt att ha det så bra. Särskilt på Madeira, det är så mycket lättare än i Sverige. Det finns liksom inte några gränser här. Året om är som ett sommarlov och det är vad man saknar när man kommer hem till du gamla du fria senare i livet.

Senare skall jag möta upp gänget för en matbit och lite avrundning av helgen.
Satan vad bra man har det egentligen. Sweet sweet hangin'.

Kommentarer
Postat av: Linn

det är ju det jag säger !



du gamla du fria må vara bra på många sätt, men känner man att man vill leva/leka lite till så ska man stanna kvar där borta.



i miss it! men i maj är man på plats igen. då blir det sweet reunion and sweet vacation :)



Puss!

2011-02-15 @ 16:43:15
URL: http://linnsjokvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0