Swedish people



Igår så kom vi på att vi skulle dra och dricka ett glas rött efter jobbet.
Vi kilade till Museo och njöt av vårt glas vin. Nej, vem är det jag försöker lura. Vi drack ett gäng glas och satt o snackade. Sedan drog vi till Chegas, men det var till allas fruktan inte öppet för endast förtärning av alkohol. Så vi gick vidare. Tjejerna ville till FX och killarna till Mini Eco bar. Så båda könen, lika stolta skilldes mitt i vägen och fortsatte gå mot sina mål utan ett hejdå.

Jag och mitt crew gick förbi två blondiner, och vi kunde inte motstå att fråga om de var svenskar. Det var dem inte, de var danskar, och innan de ens hunnit avsluta den meningen så hade vi stuckit till varsitt bord och hämtat varsinn stol som vi knödde ner bredvid våra Danska vänners bord. Ena tjejen bodde och jobbade i berlin och hon lovade att maila över ett jobb till mig, som jag kunde jobba på. Detta påminde jag henne om ca 30 ggn under kvällens gång, så hon inte skulle glöma bort det. Hanna var superglad för att hon hade fått två potentiella nya facebook friends, och Anna fattade inte ett smack av vad danskarna sa utan var tvungen att kolla på hur jag reagerade varenda gång de sa något, så hon kunde reagera på samma sätt och smälta in.

Jag delade gladerligen ut mitt nummer (nu vid närmare eftertanke så kom jag på att jag mer eller mindre tvingade på dem mitt nummer) och vi snackade om hur kul det skulle bli att träffas idag och festa lite ihop.
När vi skulle gå så gav vi danskarna varsinn Bamsekram och sa att vi skulle höras idag. "Ring när ni vill. Jag svarar. Ring bara ring"

Tror ni dem har ringt?

De har antagligen fått en helt jävla skev bild av Sverige efter våra påhopp och pressande på jobb och facebook.

Mycket kan man säga att man blir efter en kväll med rödvin, men socialt missanpassad är en av sakerna man blir, fast man tror man blir så jävla bra.

Nu är det afterwork som står på schemat. Vi tänkte att om vi ändå vart ute Mån-tors. så skulle det vara lite alko varning att inte dricka på en fredag då det är socialt tillåtet. Så. Vi vill ju skydda vårat rykte och dricker idag igen.

Ha en fantastisk helg!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0