Feliz dia de los enamorados



Feliz dia de los enamorados; skrek 15 åringarna när jag gick förbi dem imorse 06:50 där de stod och väntade på bussen. Jag vet att de gjorde det för att vara kaxiga, men någonstans kändes det inte som om det lyckades faktiskt. Det är inte särsklit tufft att skrika det faktiskt. Inte sådär jätte kränkande och inte sådär coolt heller.

Kanske det inte var meningen att det skulle vara coolt heller. Kanske de ville säga det, men var tvugna att förkläda orden med attityd för att lättare kunna behålla sitt ansikte inför varandra. I vanliga fall hade jag ignorerat dem, i vissa fall hade jag gett dem fingret, i ovanliga fall och med ett uppvaknande på fel sida så hade jag gått fram till dem och gjort klart för dem att man inte beteer sig så.  
Men de skrek  Ha en fin alla hjärtans dag.


Jag vände mig om och log. Det är just vad denna dagen är till för.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0