ALLA ♥ DAG

Jag vet att enda anledningen till att man inte gillar denna dagen, det är för att man är singel. Jag är helt med på noterna. Dock, så får singlarna mer attention än de som har en partners i vissa fall. Eller. Jag fick iallafall massvis av rosor när jag var yngre (och med yngre menar jag när jag bodde i Sverige vadklart, jag menar nog tillochmed när man gick i högstadiet) Dock så köpte även tjejerna rosor till varandra i högstadiet. Och DET tycker jag är en fin grej. Alla hjärtansdag är ju faktiskt ALLA HJÄRTANS DAG. Inte bara De-som-är-kära-i-någon-dagen.

Om man tycker om människor i sin omgivning lite extra, så skall man absolut ta och ge dem någonting, som en blomma eller ett hjärta eller något annat.
Något fint, för att visa att man känner någonting. Jag har dock alla dagar som alla hjärtans dag. Någon får ett hjärta, eller en puss på kinden, eller en penna eller ett fint ord, eller ett kort. Jag får säkert 10 kramar varjedag på mitt jobb. 10 kramar. Det är ju helt fantastiskt att det är så mycket folk som tycker om varandra så man kramas helatiden.

Det som är jobbigt med alla hjärtans dag är ju att alla som är Par, skall ha sina middagar, biobesök etc. Jag kan känna att det är ju kräkmedel för sådana som mig. Kan kanske bero på att jag är typ den enda singeln och att det kan bli lite femtehjulet när det kommer till sådanahära dagar. Alla paren samlas och gör någonting mysigt.. OCH Sara då vadklart. Jag är tack och lov alltid medräknad iallafall. Jag börjar tro att det är lite så som mina vänninor sa till mig när vi var yngre (Vi kan enas om att det är högstadiet vi snackar om) Att jag kommer alltså vara den eviga singeln i gänget. The One who never got married. Kan det stämma det de förutspådde? Nåja, vi skall väl inte måla fan på väggen än, men jag känner att jag förbättrar ju inte mina chanser under helgerna iallafall. Men må så vara. Jag är fan nöjd.





På Lördag har vi grillning. Det är 3 par och så är det Moi! Så himla mysigt. Jag skall dock få ta med mig någon som skall komma med mig på grillningen. En tjej, eller en kille. En kille får ju bli min fake date, och en tjej min sidekick. Dock så känner ju alla alla här, så det blir inte så spännande att dra dit en man som alla redan känner. Men vem behöver den spänningen när vi inte vet vad som sker på kvällen sen. Kanske utgång? Kanske nattbad? Kanske ingenting och rakt hem. Vem vet. Men jag ser fram emot det iallafall.


Nu skall jag svära lite över alla hjärtans dag.


Au revoir.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0