Under kontroll

Släckte precis lampan, lade mig bekvämt under duntäcket och lyssnade på regnet mot fönstret och på alla medelålders halvfulla människor som passerar på gångstigen utanför. Jag tänkte; Gud vad skönt att vara medelålders, veta vad man vill göra, och gör det och har full kontroll på sitt liv. Tog en sekund för den tanken att bytas ut mot en annan: Precis så tänkte jag när jag var 16 år och fantiserade om att bli 20+. Sekunden efter det så fylldes Huvudet av tanken HA HA HA! Ja.. Ni förstår vad jag menar. Är numera 20+ och har inte en fillial i livet som platsar i facket "Under kontroll". Bara att hoppas att jag passerar på gångstigen om 20 år, fullare av middagsvinet än jag vill erkänna och har, inte nödvändigtvis allt men iallafall någonting under kontroll. Må det vara kolesterolhalten eller golden retriver hunden. Vad som helst egentligen, bara något som man kan stoppa i fackjäveln.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0