Konstiga drömmar, från två perspektiv.

Jag drömmer de mest underliga saker. Och Mina vänner från Madeira är alltid med. Här om natten så drömde jag att Oskar drogade mig, att Mickan gifte sig med Marco för att Christina hade lämnat honom för Ryan i The O.C...

Inatt drömde jag att jag reste till mitt eget hus i Kungshamn dit jag blivit bjuden av Oskar. I huset var alla kidsen från Madeira, alla bodde i alla rummen. Svensson satt i köket och diskuterade med sin syster, som förövrigt inte bor på Madeira men var där. Dan och Krille satt i trädgården och rökte cigaretter och till och med Ishmael satt i soffan med massa Portugis tjejer. Bigbrother möter Playboy mansion i klara drag.

Jag hade åkt dit för att träffa Oskar, vi var tillsammans men hade inte setts på länge, för jag spenderade mest tid i Vara (vilket var väldigt långt bort i drömmen) och nu skulle vi äntligen få ses. Det gick hur bra som helst tills jag och Pernilla, som följde med mig till huset skulle gå ut och röka på kvällen och vi såg Oskar med en mörkhyad tjej med stayups och rosa korsett. Jag fick blev förbannad och gick till mitt flickrum för att packa ihop och lämna Oskar. Han bad om ursäkt 100ggn men jag skrek bara Fuck you, Fuck you (allt låter coolare på Engelska vadklart) och Pernilla satt och dinglade med benen bredvid mig och sa att hon hade förutspått detta och klagade på att hon ny hade storlek 46 på sin mössa..(?)

Helt plötsligt, så är vi i min morfars hus och den mörkhyade tjejen kommer på mig och Oskar i gästrummet. Hon blir helt förkrossad och skriker bara fuck you, fuck you till Oskar, som inte bryr sig det minsta och fortsätter där han avslutade.

Jag har aldrig drömt en sådanhär dubbelperspektiv dröm innan. Känslan av tjejen som blir bedragen, och senare vara den som han bedrar med. Vinklad från två sidor. Mycket märkligt, men hade gärna drömt fler sådana drömmar så man kan se allt från två perspektiv, särskilt alla mardrömmar jag drömt varje natt sedan jag somnade i gästrummet på Madeira. Skumt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0