Julörhängen


Jag älskar julen. I really do. Men tydligen inte lika mycket som dem som har JULÖRHÄNGEN. Sådana personer som tycker det är göööör "käckt" att ha ett par granar hängandes i öronen när man vänder till December i almanackan.

Och jag kan inte, KAN inte förstå folk som har det. När jag ser en kvinna som har tomtar i öronen så tänker jag alltid "oooh, vilken ironisk tjej. Kul!" Saken är den att dem aldrig har det ironiskt. De har det på blodigt allvar. Och jag tappar lite, liite respekt för dessa människor. Man går fan inte runt med juldekorationer i öronen. Julgnistan släcks direkt för mig. Det känns som om de omedvetet förnedrar julen, fast deras tanke är väl att höja den kanske. But WHY? Jag ser inga Jesus på korset i påsktider. Men en ren med glitter på kan man ju unna sig i öronen när det är jul.

Detta är verkligen bland det fulaste kag vet. Det är obeskrivligt töntigt. Är det ett tecken på att de är medvetna om att det är jul eller? "Åh, nu skall jag visa att jag bannimej också vet att det är jul, så jag knäpper på mig ett par tomtar i öronen så alla vet att jag VET"

Det måste ju ligga någonting annat bakom det än att de bara tycker det är snyggt. MÅSTE!

Urk...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0