Hurra Bergh!






Idag är det Herr Berghs födelesdag! Eftersom han ringde när jag fyllde år, så slog jag honom en pling. Stod i fönstret och tittade ut på ett grått Göteborg med ösregn medans signalerna gick fram. Fyfan tänkte jag.
Jens svarade. Han låg ute och lyssnade på bra musik och hade det gött i solen. 20 + var det på Madeira idag. Fyfan tänkte jag igen.

Jens sa att jag måste börja dricka nu om jag skall kunna överleva Madeira. Att alla dagar fram tills dess skall jag se som en förfest. Det lät rätt lockande faktiskt. Det är nog en god idé det han säger. För min lever är ju ganska van vid ett rätt tätt alkoholintag och nu när jag vart nykter i snart 5 veckor, så kanske man bör värma upp lite. För värmer man inte upp, så stupar man. Citerat Hanna Zetterlund. Geniet.

Båda har nog rätt. Funderar på att ta mig ett glas glögg nu vid middagstid. Eller så får jag dricka redig i helgen när jag har pepparkakshus byggning med mina kusiner och glögg o vindrickning med min släkt. Tror jag får satsa på det istället. Imorgon är min sista arbetsdag. Sedan väntar 12 dagars semester. Är jag glad? OM JAG ÄR GLAD.

STORT Grattis till dig Bäste Herr Bergh. Vi ses om 6 dagar! Och Grattis till Kära Oskar idag också, som har sin namnsdag idag. Hurra hurra för två Toppenkillar! Som jag har haft turen att få lära känna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0