Frisörer

Snackade med mickan igår.

Hon har klippt sig hos "bögarna" som hon kallar dem, och i vanlig ordning så klipper den förmycket. Precis som alla jävla frisörer alltid gör. Det är som om de får provision per millimeter som ryker. Jag och mickan funderade på om de senare sopar upp allt håret från golvet och väger det som på fångarna på fortet och på så vis får den som klippt mest, mest pengar då dennes kunders hår väger mest. Inte helt omöjligt må jag säga.

När en frisör ser att man är lite missnöjd så drar de nervöst i topparna som om det vore ärmarna på en för kort tröja och säger " Jag tog det som behövdes"
Jaahaaaaaaa! Okej. Vad märkligt att plastikkirurgen bara fixade näsan och inte alla andra skavanker som kunden hade, för det behövdes ju faktiskt justeras, och ingå i priset. Vaddå behövdes? Isåfall borde man ju kunna vända på det? Hur kommer det sig att Snubben som lagade spisen inte drog in fiber i lägenheten, bytte alla vitvaror och kaklade om badrummet då, för det BEHÖVDES verkligen.

Varför tar många (kan absolut inte klandra alla, men alla som jag har hamnat i stolen framför) sig sådana stora rättigheter? Man må ju få det man ber om eller? Tror inte man får en Brazilian om man ber om en bikini wax liksom, för att hon tog det som behövdes? Jag menar som
Mickan nu.. Hon BAD de tom. att inte klippa mer än hon ville, men se. Den gyllene regeln i salongen är "Frisören har alltid rätt"

Och när de stirrar på sig själva i spegeln, och säger "Jag tog det som behövdes" så skall man känna sig dum. Dum för att man inte vet sitt eget bästa gällande hårvård, och för att håret var sååå slitet att de var tvungna att ta 14 cm mer än man bad om. Och så får man skämmas, och sen skäms man ännu mer när man lämnar salongen med en ofrivillig snaggning.

".. Jag vet, men det behövdes verkligen" säger man när folk påpekar att Frisören tagit en bra bit på längden. Man säger det för att man inte kan erkänna att man även denna gången helt ovetandes berövades några centimeter. Då låtsas man som om man faktiskt tyckte det behövdes och att man är så jävla mån om sitt hår. Jovisst.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0