En funderare


Klockan är 23:47och Pernilla har kilat till jobbet. Innan sa hon en märklig sak när hon låg nyvaken i sängen och kisade.

"Folk som inte är födda i Sverige.. Eller alltså, som inte är ifrån Skandinavien.. De har alltid någonting att säga. Alltså de har alltid ett samtalsämne på lager. Alltid. Hur kommer det sig?"

Jag kunde, som ni kanske förstår inte svara på hennes fråga då jag inte förstod ett skit av vad hon menade med det hon just sa. Jag skrattade en lång stund och frågade sedan om hon kunde hänvisa till någon händelse eller ge mig ett exempel. Det kunde hon inte. Men hon skulle förklara imorgon.

Jag väntar med spänning på vad denna tanke kan ha grundat sig i.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0