Crash n' burn


Sedan jag kom tillbaka från Madeira så har jag känt mig så otroligt deprimerad. Jag är trött hela tiden, ständigt. Jag vill inte gå utanför dörren, jag vill inte umgås med någon. Stackars Pernilla som får dras med mig. Tycker verkligen synd om henne. Igår frågade hon vad som hänt med mig. Jag har inte en aning. Jag vill bara sova. Sova, sova, sova.

Så vad utlöste detta? Jag som är så irriterande positiv annars? Först trodde jag att det var för att jag insåg att jag inte ville tillbaka till madeira, att jag inte hade den livlinan kvar om jag tröttnar här. Men jag tror inte det är det. Jag var ju hur nöjd som helst när jag åkte. Såg många saker som avslut, att det inte fungerar liksom och det var en otrolig befrielse att få se och känna det.

Men nu känner jag inte så längre. Jag känner sorg över det nu. Känner mig ledsen och väldigt skör. Vill ligga under täcket och stanna där tills att det gått så lång tid att allt är över. Tills känslorna förmultnat, eller att hjärnan rebootar och jag inte minns längre. Inte minns hur det var, hur det kändes eller någonting annat.

Sluta deppa då? Jo, det hade ju varit en lämplig lösning. Men jag vet av tidigare erfarenheter att man inte kan bestämma sådant. Jag är såååå sällan ledsen, och när det händer så har jag insett att jag behöver få crash n' burn. För att sedan resa mig och skratta i hundra år till.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0