Christmas


Ställde klockan på 05:00 vilket skulle ge mig tid till att äta frukost, dricka oändligt med kaffe, göra i ordning mig, packa för idag och sedan kunna åka till jobbet så jag var där 06.30. Min spårvagn gick 06.09 hemifrån. Somnade sent som attan och vaknade av ett par sms under natten. När klockan ringde kände jag mig inte alls så trött men lyckades på något sätt att somna om ändå. 05.53 är klockan när jag vaknar och jag förstår ingenting. Hinner dess värre ingenting om jag skall hinna med vagnen. Så kl 06.30 på Julafton så sitter jag i en taxi på Jungmansgatan påväg mot jobbet i finkläder, kavaj, pumps och läppstift med en bag över axeln. Tur att man fick åka med en riktigt trevlig snubbe.

Idag har dagen efter arbetstimmarna spenderats med släkt och familj. God mat, gott vin och massa skratt. Nästan lite gråt också. För efter något glas så snuddar man ibland vid känsliga ämnen som kan vara jobbiga. Varför blir allt så mycket jobbigare med familjen? Alla känslor bara störtdyker.

Om en vän till mig frågar hur jag mår, så går det alltid hur bra som helst. Men om
Mamma eller pappa frågar hur jag mår, så kan jag bryta ihop totalt. På en sekund. Kanske är det bara så med familjer och känslor?

Hur som haver, så har det gifvetvis varit en strålande dag med massor av paket och glitter o alltdetdär man bara älskar med julen. Vi gick tom. Från 6 plus och solsken till vacker frost under kvällen. Spelat massor av spel och druckit rödvin.

Och gissa vem som tvingades på tomtedräkten då det hade skitit sig med den "riktiga"? Jodå minsann jag själv. Fett med press på en att inte kusinerna skulle upptäcka att den person de hänger med ständigt har berövat deras tro på tomten. Men det gick bra. Pheuw måste jag väl ändå säga.

Ah nej, nu är det läggdags. Har dörren öppen ut till vardagsrummet o köket så jag kan se den vackra granen. Åh, Jul! Gotta love it.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0