Bra beslut är bäst

Står och väntar på detta enorma fordon som skall ta mig till mitt jobb. Glad? Mja, halvnöjd. Sitter en tjej på hållplatsens bänk och sover, eller bara har stängda ögon. Hon är vid liv iallafall för hon öppnade ögonen när jag gick förbi henne på den grusade trottoaren. Rosa nagellack, rufsigt hår och läppstiftet som oklanderligen tröttnade att sitta på läpparna vid 4 snåret inatt och har vandrat vidare åt både norr och söder. Är jag glad? Ja, superglad för att det inte är jag som sitter där och luktar sprit och kroppsvätskor. Gillar fan att jobba helger. Det är riktigt gött faktiskt.

Och efter 8 dagar av konstant alkoholintag på Madeira och den baksmälla som kom efter det som liknade en avtändning så är jag inte det minsta sugen på att sätta ett glas med någon procenthaltig dryck till munnen på ett bra tag. Bra tycker mamma, bra tycker Sara.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0